امسال در حالی به استقبال برگزاری روز جهانی قدس می‌رویم که دل آزادگان جهان از حجم ددمنشی و توحش اشغالگران صهیونیست در غزه آکنده از خشمی مقدس است. در حالی که مدعیان دروغین حقوق بشر، برخی با سکوت و برخی با حمایت تسلیحاتی و سیاسی، کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را حمایت می‌کنند، رژیم سفاک صهیونیست هر روز جنایتی بر جنایات هفتاد ساله خود می‌افزاید. این پرده دری آشکار نسبت به انسانیت، سخن گران‌بهاء رهبر معظم انقلاب را به خاطر می‌آورد که به راستی «روز قدس نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است».

در این سال ملت ایران عزمی جدید در راه مبارزه همه‌جانبه با این سرطان بدخیم منطقه دارد. خون به ناحق ریخته شده فرزندان این سرزمین در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت سردار سرافراز محمدرضا زاهدی، برگ زرین دیگری در تارک مبارزات حق‌طلبانه مردم ایران زمین در حمایت از مظلوم و مقاومت در برابر ظلم را رقم زد. اصفهان به داشتن چنین فرزندانی بر خود می‌بالد و مردم شریف این شهر با استقبال باشکوه خود از این شهید عزیز بار دیگر پایداری خود را در راه الهی به منصه ظهور خواهد گذاشت.

من از طرف خود، ارکان خلیفه‌گری و عموم جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران، با محکومیت شدید جنایت اخیر صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سیزده تن از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، آحاد ملت بزرگ ایران را دعوت به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم استقبال از این شهیدان سرافراز می‌نمایم.

اسقف سیپان کاشجیان

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران