روزنامه نگاران ارمنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رهبری، دولت و مردم ایران برای حمایت از ارمنستان و ارمنی های جهان تقدیر کردند و مرز مشترک با ایران را «مرز زندگی» نامیدند.

به گزارش ایرنا، «آلیسون تهمیزیان» تحلیلگر ارمنی و مدیر موسسه مطبوعاتی «هایرنیک مدیا» در ماساچوست آمریکا امروز (سه شنبه) با حضور در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا خاطرنشان کرد: ایران یک متحد مهم ارمنستان است و ۲ طرف اشتراکات تاریخی و فرهنگی پرشماری دارند.

این فعال رسانه ای ارمنی با اشاره به تهدیدات علیه مرز مشترک ایران و ارمنستان، گفت: تهران و ایروان با تهدیدات مشترکی مثل پان ترکیسم، گسترش ناتو به شرق و نفوذ اسرائیل در منطقه مواجه هستند.

وی با بیان اینکه قطع ارتباط مرزی ایران و ارمنستان یک تهدید بزرگ علیه این ۲ کشور همسایه است، افزود: ما از رهبری ایران به خاطر مخالفت با مورد تهدید گرفتن این مرز مشترک تشکر می کنیم.

مدیر موسسه مطبوعاتی هایرنیک مدیا درباره اهمیت مرز مشترک ایران و ارمنستان، گفت: با تهدید مرز مشترک، دسترسی ایران به دریای سیاه در شمال و دسترسی ارمنستان به شرق قطع می شود.

تهمیزیان با بیان اینکه تلاش هایی برای جدا کردن ارمنستان از ایران و روسیه وجود دارد، گفت: هدف ناتو، آمریکا و اسرائیل از نفوذ به منطقه، ایجاد پایگاه در مرز ایران و تهدید جمهوری اسلامی است.

خط مرزی با ایران خط زندگی ارمنستان است

«ناری ناواساردیان» پژوهشگر موسسه مطبوعاتی هایرنیک مدیا نیز با حضور در غرفه ایرنا گفت: خط مرزی با ایران، خط زندگی ارمنستان است.

وی افزود: ایران همواره در سخت ترین شرایط به مردم ارمنستان کمک کرده و در زلزله ۱۹۹۸، ایران با ارسال کمک های غذایی، نقش مهمی در بهبود شرایط زلزله زدگان ارمنی داشت.

این تحلیلگر مسائل قفقاز با هشدار درباره افزایش حضور منطقه ای رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه، در صورت ایجاد دالان زنگزور، گفت: ایجاد هرگونه دالان، تهدیدی برای منافع ایران و ارمنستان است.

ناواساردیان، نزدیک شدن به غرب را برای آینده ارمنستان، تهدید دانست و با گلایه از روسیه گفت: روسیه به خاطر برخی مصالح موقت، منافع طولانی مدت خود در ارتباط با ارمنستان را رها کرده و امیدواریم که با تغییر شرایط، بفهمد که منافع آن در تقویت روابط با تهران و ایروان است.