رئیس اداره بین‌الملل اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: هم‌زمان با سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در پی درخواست کتابخانه مرکزی شهر ایروان ۲۶۷ جلد کتاب در موضوعات مختلف به این کتابخانه در پایتخت ارمنستان اهدا شد.

سیدامین مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هم‌زمان با سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در پی درخواست کتابخانه مرکزی شهر ایروان به نام «آوتیک ایساهاکیان» ایروان که یکی از شهرهای خواهرخوانده شهر اصفهان است، مبنی بر علاقه‌مندی مخاطبان این کتابخانه به آشنایی با زبان فارسی و تاریخ، فرهنگ و هنر ایران‌زمین، ۲۶۷ جلد کتاب برای این کتابخانه ارسال شد.

وی با اشاره به موضوعات کتاب‌های ارسال شده افزود: لغت‌نامه فارسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، دیوان و اشعار شاعران پارسی، معرفی میراث ناملموس ایران، معرفی آثار تاریخی ایران و اصفهان، آثار ادبی شاخص پارسی، مکاتب ادبی و هنری ایران و اصفهان، تاریخ و فرهنگ ارامنه اصفهان و محله جلفا، همچنین هنرهای تجسمی و نمایشی اصفهان و ایران تهیه و برای این کتابخانه ارسال شد.

رئیس اداره بین‌الملل اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: این اقدام به همت اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با همکاری معاونت کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و بنیاد سعدی انجام شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: وجود چند هزار نفر از ارامنه ارتدکس در شهر اصفهان و محله جلفا بستری را برای توسعه و تعمیق روابط بین دو شهر فراهم کرده است، به‌گونه‌ای که مردم دو کشور ایران و ارمنستان و شهروندان دو شهر اصفهان و ایروان با هم‌افزایی در مسیر توسعه می‌توانند الگویی برای روابط سازنده و دوستانه میان شهرها و کشورهای جهان باشند.

وی با اشاره به اینکه ایروان هفتمین خواهرخوانده شهر اصفهان است، گفت: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین این دو شهر هشتم اردیبهشت ۷۹ منعقد شده است؛ ایروان یکی از ۲۰ شهر زیبای جهان است که در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان پایتخت جهانی کتاب انتخاب شده است.