شهردار اصفهان گفت: آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارت خود به شهرداری «کاپان» ارمنستان، همچنین افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشستی با شهردار شهر «کاپان» کشور ارمنستان، با بیان اینکه در جلسه گذشته اطلاعاتی را از شهر «کاپان» با مسئولان این شهر کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: بر این اساس علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با شهر کاپان بودیم و پس‌از آن جلسه، هیئتی به نمایندگی مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان به‌منظور بررسی ظرفیت‌ها و امکان تبادلات فرهنگی به شهر کاپان آمدند.

وی با بیان اینکه از قدیم‌الایام با ارامنه در اصفهان اشتراک تاریخی و فرهنگی بالایی داشته‌ایم و الگویی از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان توحیدی را در اصفهان و ایران تجربه کرده‌ایم، افزود: ارامنه برای مردم اصفهان قابل احترام بوده است و کشور ارمنستان یک کشور دوست برای ایران تلقی می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: انگیزه بالایی برای کمک به مردم شهر کاپان و کشور ارمنستان در سطح منطقه داریم و سفر شهردار این شهر به اصفهان موجب می‌شود سطوح ارتباطات و تعاملات بین دو شهر کاپان و اصفهان بیشتر شود که تقویت آن یک ضرورت است.

وی ادامه داد: بحث خواهرخواندگی بین شهر کاپان و منطقه پنج شهرداری اصفهان که محل استقرار ارامنه در شهر اصفهان است بیش از این زمان مطرح‌شده بود و ما علاقه‌مند به شکل‌گیری این موضوع هستیم و امیدوارم تمام لحظات حضور هیئت شهرداری کاپان در اصفهان، قرین شاهدی باشد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: ما آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارت خود به شهرداری کاپان ارمنستان، همچنین افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کنیم.