سفیر ایران در ایروان امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: تهران مخالف هرگونه تغییر در مرزهای ارمنستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی سبحانی» سفیر ایران در ارمنستان امروز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری «نیوز آم» اعلام کرد که تهران از حاکمیت و تمامیت ارضی ایروان حمایت کرده و مخالف هرگونه تغییر مرزها است. متن این مصاحبه به شرح زیر است.

آقای سفیر، در جریان برگزاری نمایشگاه اقتصادی در ایروان شما اشاره کردید که ایران از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کند و در این زمینه نیز گام‌هایی را برخواهد داشت. منظور چه گام‌هایی است؟

ما (ایران) قبلاً هم این گام‌ها را برداشته ایم. ما از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم و مخالف هرگونه تغییر مرزها هستیم. ما از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم؛ تهران حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها را به رسمیت می‌شناسد. ما مخالف بازشدن راه‌های ارتباطی نیستیم، ما این گونه کانال‌ها را در اختیار (جمهوری) آذربایجان نیز قرار دادیم. اما تمام کانال‌های ارتباطی باید تحت کنترل کشورهایی باشد که در قلمرو آنها قرار دارند، به ویژه در مورد ارمنستان.

اما اگر (جمهوری) آذربایجان بخواهد به زور کریدور موسوم به «زنگزور» را باز کند، ایران چه خواهد کرد؟ چه کمکی می‌تواند به ارمنستان ارائه دهد؟

همانطور که گفتم ما از بازشدن کانال‌های ارتباطی حمایت می‌کنیم؛ اما باید تحت کنترل دولت ارمنستان باشد. هیچ چیز به زور تغییر نخواهد کرد.

آیا ایران برای جلوگیری از چنین تحولاتی اقداماتی را انجام خواهد داد؟

وقتی من می گویم ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت خواهد کرد، همه چیز از آن مشخص می‌شود.