مقامات سه شهر استان سیونیک ارمنستان طی سفر کاری به شهر اصفهان، با پیشوای مذهبی و مسئولان خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران ملاقات کردند.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان، پنجشنبه، 12 مرداد ماه، واروژ میناسیان، رییس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با همراهی دیگر مسئولان خلیفه گری با حضور در شهرداری منطقه 5 اصفهان از گور تادئوسیان معاون اول و مسروپ ارزومانیان معاون دوم شهردار شهر کاپان، کارن هوانسیان معاون اول شهر سیسیان و خاچاطور آندریاسیان معاون اول شهر مقری جمهوری ارمنستان که به منظور سفر کاری به اصفهان آمده بودند، استقبال نموده، سپس با حسین کارگر، مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

در همان روز مهمانان با حضور در کلیسای وانک اصفهان، پس از بازدید از کلیسا و مراکز گردشگری این مکان، با اسقف سیپان کاشجیان، پیشوای مذهبی و مسئولان خلیفه گری ملاقات نمودند. طی این دیدار علاوه بر گفتگو در خصوص وضعیت بحرانی منطقه و پیشینه رابطه دو کشور همسایه ایران و ارمنستان، در مورد روابط فرهنگی و اقتصادی شکل گرفته بین شهر اصفهان و شهر کاپان استان سیونیک جمهوری ارمنستان و همچنین گسترش و تقویت این روابط بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

علی مقتدری، مشاور امور بین الملل شهرداری اصفهان، که هیأت ارمنستانی را همراهی می کرد، با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری و دیگر مقامات عالی رتبه کشوری در خصوص خط قرمزهای ایران در منطقه، هرگونه تغییر در مرزهای ژئوپولیتیکی ایران و ارمنستان را مردود دانست.

در پایان این دیدار هیأت میهمان از منطقه جلفا بازدید کرد.