نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در دیدار روز پنجشنبه 20 آبان ماه با رئیس جمهور در خصوص مباحث احیای زاینده رود، مشکلات آب شرب و کشاورزی، فرونشست زمین، آسیب میراث فرهنگی و آلودگی هوا به بحث و گفتگو پرداختند و بر حل هر چه زودتر  این مشکلات تاکید کردند. جناب آقای رئیسی نیز جهت تسریع رسیدگی به موضوعات مطرح شده، مرکز استراتژیک ریاست جمهوری را مأمور حل معضلات آب اصفهان کرد.

روبرت بگلریان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تایید سخنان نمایندگان در خصوص بحران های ذکر شده، احیای فوری زاینده‌رود و حل مشکلات و چالش‌های زیست محیطی استان تاکید نمود.

بگلریان در این دیدار همچنین با اشاره به محله جلفای اصفهان و پتانسیل گردشگری منطقه، جهت توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهر اصفهان و محله جلفا درخواست حمایت ویژه کرد و با ذکر اینکه این حمایت ها باعث درآمدزدایی هرچه بیشتر استان و علی الخصوص شهر اصفهان خواهد بود، افزود: یکی از ویژگی های چشمگیر محله همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان طی 400 سال گذشته می باشد که در سايه آن، صلح، دوستي، سياست، تجارت، سياحت و… شکوفا مي شود، و این خود می تواند در میان کشور های جهان به الگویی بدل گردد.