جشنواره فرهنگی و غذای ارمنستان و ایران تحت عنوان «ناواسارد» از 10 تا 11 آگوست در شهر سیسیان در استان سیونیک برگزار می شود. به گزارش آرمنپرس به نقل از فدراسیون گردشگری ارمنستان، این جشنواره به مدت دو روز برگزار خواهد شد. در روز اول، تیم‌ های ارمنی و ایرانی شرکت‌کننده در جشنواره، تنوع و تاریخچه غذاهای خود را از دوره اورارتو-هخامنشی در غرفه‌ها آماده و معرفی می‌ کنند. آواز، رقص، موسیقی، آثار هنری، صنایع دستی در مناطق فرهنگی و موسیقی ارائه می شود. قبل از بخش اصلی جشنواره فوق الذکر، مسابقه ای بین تیم های شرکت کننده در رده های مختلف برگزار می شود و در پایان جشنواره مراسم اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

11 آگوست ساعت 3 الی 5 بازدید از ذخیره گاه فرهنگی تاریخی “سکونتگاه زوراتس کارر” جهت رصد ستارگان در نظر گرفته شده است که در آنجا کوارتت زهی موسیقی کلاسیک ارمنی را نیز ارائه خواهد کرد. ساعت 4:00 همزمان با طلوع صورت فلکی هایک، “کرونگ” (به معنی درنا) اثر کومیتاس را با ویولن اجرا خواند کرد.

این جشنواره توسط کمیته گردشگری ارمنستان و سازمان غیردولتی “توسعه و حفظ سنت های آشپزی ارمنستان” با همکاری با کمیته گردشگری وزارت اقتصاد جمهوری ارمنستان، شهرداری استان سیونیک، شهرداری سیسیان، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران، سفارت جمهوری ایران در ارمنستان و مرکز فرهنگی سفارت جمهوری ایران در جمهوری ارمنستان برگزار می شود.