شنبه، 17 اردیبهشت 1401،  حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملّی یونسکو در ایران، محمدعلی ایزدخواستی مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و نماینده سازمان یونسکو در اصفهان، میثم بکتاشیان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان و هیأت همراه از موزه مردم شناسی ارامنه جلفای نو، کلیسای هوسپ آرماتاتسی و کتابخانه "نرسس شنورهالی" کلیسای وانک بازدید کرده و سپس با ورژ درماردیروسیان رئیس، نابیک ملیکیان عضو شورا و آریس داودی رییس دفتر شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حجت‌الله ایوبی با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری میراث فرهنگی کشور و تلاش های کمیسیون ملّی یونسکو در ایران جهت استفاده حداکثری از ظرفیت یونسکو در این راستا، به پروژه ثبت کلیسای وانک در لیست میراث جهانی یونسکو اشاره کرده و خاطر نشان نمود که این پروژه با موفقیت در حال اجرا است.

در ادامه ورژ درماردیروسیان به سرمایه گذاری ارامنه و خصوصاً خلیفه گری ارامنه اصفهان در امر مرمت، حفظ و نگهداری آثار تاریخی موجود در محله جلفای اصفهان اشاره نمود، که نقش مهمی در گسترش صنعت توریسم اصفهان داشته است.

سپس دو طرف به بررسی پرونده ثبت کلیسای وانک در سازمان جهانی یونسکو پرداختند و ابراز امیدواری کردند که با طی مراحل قانونی، در کوتاه ترین زمان، این امر به نتیجه برسد.