در تاریخ ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مدیر کل انتقال خون اصفهان با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا دکتر فتوحی در خصوص بیماری کرونا و نقش انتقال پلاسمای خون در دوره ابتدایی مبارزه با این بیماری توضیحاتی داد و از جامعه ارامنه که در این دوران سخت با اهدای خون و پلاسمای خود در حفظ جان هموطنان نقش آفرین بودند، قدردانی نمود. وی همچنین با یادآوری این موضوع که ارامنه هر ساله در یادروز نسل‌‌کشی ارمنیان بدست دولت ترکیه عثمانی در سال 1915 به صورت گسترده به اهدا خون می‌پردازند، یاد و خاطره این قربانیان را گرامی داشته و با جامعه ارمنیان ابراز همدردی نمود.

در ادامه اسقف سیپان کاشجیان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و عرض خدا قوت به کلیه دست اندرکاران سازمان اهدای خون گفت: این که با اهدا خون خود بتوانیم جان یک انسان و همنوع خود را نجات دهیم، مسئله‌ای فراتر از مرزبندی‌های مذهبی است و هر کس بایست در این امر پیش قدم شده و از آن دریغ نورزد.

وی خاطر نشان کرد: مطمئن هستم خداوند بزرگ این رسالت شما را خواهد دید و به شما پاداش نیکو خواهد بخشید. من دعا می‌کنم خداوند به شما صبر و حکمت دهد تا در این امر خیر، خدمت رسانی کنید و هموطنان در صحت و سلامت باشند تا بتوانند خون سالم اهدا کنند و به حیات و زندگی یکدیگر کمک کنند.

لازم به ذکر است که در این دیدار ورژ درماردیروسیان، رئیس شورای خلیفه ‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و آریس داودی رئیس دفتر خلیفه گری نیز حضور داشتند.