مقامات بلند پایه استانی به مناسبت سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح با حضور در کلیسای وانک اصفهان (دیر آمناپرگیج مقدس) با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان و هیئت همراه صبح امروز (دو‌شنبه 21 دی ماه) به مناسبت سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح با حضور در کلیسای وانک اصفهان با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی، نوئل میناسیان رئیس هیئت مجمع نمایندگان، ورژ درماردیروسیان رئیس شورای خلیفه گری، زاون سیمونیان رئیس هیئت مذهبی و دیگر اعضای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار کردند.

اسقف سیپان کاشجیان ضمن خوشامدگویی به میهمانان، به روابط حسنه و دوستانه بین هموطنان مسیحی و مسلمان اشاره کرده، از آن به عنوان الگویی از همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان برای تمام جهانیان نام برد.

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با عرض تسلیت به این مناسبت، از شخصیت و همچنین خدمات این شهید بزرگوار به مردم و کشور ایران سخن به میان آورد.

استاندار اصفهان سال نو میلادی و ولادت عیسی مسیح را به تمامی مسیحیان جهان، بویژه هموطنان مسیحی تبریک و تهنیت گفته و برای تمامی آنها آرزوی صلح و سعادت نمود.

وی همچنین در خصوص روابط دوستانه و صمیمی پیروان ادیان در ایران سخنانی ایراد نمود و از خداوند منان پایداری این روابط را مسئلت نمود.

در ادامه ورژ درماردیروسیان با ابراز خرسندی از تشریف فرمایی میهمانان، در خصوص همکاری ادارات و ارگان های دولتی با خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران سخنانی بیان کرده، در این راستا به جشن سال نو میلادی و همکاری صمیمانه مدیریت شهری اصفهان و نهادهای انتظامی در هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد اشاره نمود.

لازم به ذکر است که به نمایندگی از خانواده شهدای ارامنه اصفهان و جنوب ایران، برادر شهید رایموند خاتون نژاد نیز در این مراسم حضور داشت و به رسم یادبود هدیه ای از طرف استاندار اصفهان دریافت نمود.

در پایان این دیدار طرفین هدایایی به یکدیگر اهدا کردند.