اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: مسیحیان نزدیکترین پیروان ادیان الهی به دین اسلام هستند و رابطه آنان که در قرآن از آنها بعنوان نصارا یاد شده، با مسلمانان، خوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با وی ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی افزود: قرآن کریم نزدیکترین ادیان از اهل کتاب به مسلمانان را نصارا و پیروان حضرت مسیح (ع) معرفی کرده است و علت این دوستی با مؤمنان را وجود دانشمندان و کشیشان خوانده که برابر حق تکبر نمی‌ورزند.

وی به جنایات مستکبران عالم علیه بشریت اشاره کرد و افزود: برخی از جنایتکاران عالم همچون سران تروریست آمریکا و قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی، خود را مسیحی و تابع حضرت عیسی (ع) می‌دانند در حالی که آنان مسیحی نیستند زیرا پیروان واقعی حضرت عیسی (ع) دست به جنایت نمی‌زنند و همچون مسیح (ع) بدنبال صلح و دوستی با دیگران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: بین مسلمانان نیز افراد و گروه‌هایی هستند که خود را مسلمان و پیروان حضرت محمد (ص) می‌دانند و با این عنوان جنایت می‌کنند در حالی که آنان نیز مسلمان پیرو پیامبر اسلام نیستند و در عمل اگر پیروان آن دین، پیرو واقعی پیامبر خود باشند هیچ وقت شاهد فساد و جنایت در عالم نخواهیم بود.

وی به اوصاف حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) در قرآن کریم و چگونگی ولادت حضرت عیسی (ع) و سخن گفتن وی در گهواره اشاره کرد و افزود: همانطور که در آیات قرآن کریم آمده است خداوند انجیل را قبل از تولد حضرت عیسی (ع) به وی عطا کرد و چگونگی ولادت ایشان بهترین دلیل برای قدرت، علم، احاطه و یگانگی خداوند است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که مربوط به حضرت مریم و عیسی (ع) است، گفت: بخش‌هایی از معرفی این ۲ بزرگوار در قرآن کریم نسبت به انجیل جامع‌تر است زیرا در این کتاب الهی بطور کامل به آن حضرت و بشارت او در باره آمدن پیامبر اسلام (ص) اشاره شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تحقیق در دیگر ادیان کاری پسندیده است، گفت: قرآن معجزه ابدی آخرین پیامبر اسلام است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته و نسبت به معجزات دیگر پیامبران معجزه‌ای جاودان است و با خواندن و تدبُر در آن می‌توان فهمید که تا قیامت هیچ عرب و عجمی حتی ادیبان آنها نیز نمی‌توانند چنین کتابی بنویسند یا سوره‌ای بیاورند.

آب و زاینده‌رود مهمترین مساله در استان اصفهان است

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: حضور ما در کنار برادران مسلمان باعث افتخار و خرسندی است.

اسقف سیپان کاشجیان افزود: ما همیشه در دعاهای خود دعاگوی شما هستیم و دعا به درگاه خداوند را به دعای مسلمانان متصل می‌کنیم و همیشه در عبادت‌های خود برای خدمتگزاران این کشور و استان دعا می‌کنم تا خداوند حافظ و نگهدار آنها باشد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به اینکه اکنون آب و زاینده‌رود مهمترین مساله در استان اصفهان است گفت: در این رابطه از خداوند می‌خواهیم که طبیعت را با بارش باران، با ما همراه کند و کشور را مورد برکت قرار دهد و امید است این معضل بصورت خاص و معجزه حل شود.

وی نیز در این دیدار با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع)، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را نیز تسلیت گفت و از پیشنهاد آیت الله طباطبایی نژاد برای مطالعه قرآن کریم استقبال کرد.

در پایان این دیدار یک جلد کتاب قرآن به پیشنهاد پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با دست‌نوشته امام جمعه اصفهان به اسقف سیپان کاشجیان اهدا شد تا به مطالعه و تحقیق و تفحص در این کتاب آسمانی بپردازد.