نمایشگاه «نقاشی‌های آهنگین» در گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو. نقاشی هایی که بیننده با لمس آنها می تواند شروع به نواختن موسیقی کند.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، به همت دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان و با همکاری گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو اصفهان، نمایشگاه «نقاشی‌های آهنگین» آثاری از پژمان تدين، هنرمند مقيم ايتاليا، ۶ دی ماه، با حضور مهندس علی عطریان رییس اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، مهدی تمیزی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان و مدیر موزه هنرهای معاصر و زویا خاچاطور مدیر گنجینه موسيقی ارمنیان جلفای نو در مکان گنجینه واقع در خیابان سنگ تراش های غربی افتتاح شد.

در ابتدای مراسم نفیسه حاجاتی خبرنگار روزنامه اصفهان زیبا، به نمایندگی از برگزارکنندگان این نمایشگاه، ضمن عرض خیر مقدم به حضار، از مدیر موزه هنرهای معاصر جهت ایراد سخنانی دعوت بعمل آورد.

مهدی تمیزی با اشاره به دوستی چندین ساله خود با پژمان تدین، جهت اطلاع حاضرین فرمود که شش سال پیش مجموعه بزرگتری از آثار این هنرمند در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه اضافه نمود که این دومین همکاری با گنجینه موسيقی ارامنه جلفای نو است و پیش از این نیز یک عدد مجسمه توسط موزه هنرهای معاصر در گنجینه موسيقی به معرض نمایش گذاشته شده است.

زویا خاچاطور با اشاره به همکاری های گرم و دوجانبه بین موزه هنرهای معاصر و گنجینه موسيقی ارمنیان جلفای نو، مراتب تشکر خود را به دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان و همچنین پژمان تدین، جهت انتخاب این محل برای برگزاری نمایش ابراز نمود.

پژمان تدین ضمن ارائه توضیحانی در خصوص آثار خود گفت: " ایده برگزاری نمایشگاه در گنجینه موسيقی ارمنیان جلفای نو پس از بازدیدی که همراه نفیسه حاجاتی از این محل داشتم و با توجه به فضا و محتوی اشیا به نمایش گذاشته شده در این موزه، به فکرم خطور کرد و از این بابت بسیار خرسندم".

این آثار که تلفیقی است از نقاشی و موسیقی، ریشه در آموخته‌های هنری او در دوران کودکی و تجربه‌های نوآورانه سال‌های اخیرش دارند. این هنرمند برجسته در آثار خود رابطه بین این دو هنر را به مخاطبین خود ارائه می دهد. همچنین، برای نخستین‌بار موفق به خلق تابلوهای نقاشی آهنگین شده و توانسته، با نصب سیم‌هایی آوا و روح حاکم بر فضای نقاشی شده را به گوش بیننده رساند.

به گفته وی، دلیل انتخاب گنجینه موسیقی ارامنه جلفای نو اصفهان به عنوان محل این نمایشگاه، قابل لمس بودن آثار و به دنبال آن ارتباط بهتر مخاطب با اشیا به نمایش گذاشته شده است.

مراسم افتتاحیه با تارنوازی مشترک پژمان تدین و رسا رمضانی مسئول کارگاه تارسازی در گنجینه موسیقی به پایان رسید.

این هنرمند نقاش و موزیسین اصفهانی، متولد سال 1356 است. نقاشی را در کودکی نزد پدر بزرگش، مرتضی شریفی از پیروان سبک کمال‌المک آغاز كرد و در ادامه از محضر استادانی چون مرتضی نصر و اكبر میخك، بهره‌مند شده و در موسیقی نیز نزد استادانی از جمله زنده‌یاد محمدرضا لطفی آموزش دیده است.

وی در چندین نمایشگاه انفرادی در اصفهان و رم و همچنین تعداد زیادی نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی شرکت کرده است.

این نمایشگاه تا روز پنجشنبه، 30 دی 1400 برای بازدید هنردوستان و عموم علاقه‌مندان، دایر است.