به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال جدید میلادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به منظور تبریک سال نو میلادی در منزل شهید «هراچ هاکوپیان» و آزاده و جانباز سرافراز «اَنوش آوان طورسیان» حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به منظور تبریک سال نو میلادی در منزل شهید «هراچ هاکوپیان» و آزاده و جانباز سرافراز «اَنوش آوان طورسیان» حضور یافت.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در این دیدارها ضمن تبریک ایام میلاد حضرت عیسی‌بن‌مریم(ع) و آغاز سال جدید میلادی به خانواده معظم شهید و همه پیروان حضرت مسیح اظهار داشت: جوانان غیور ارمنی همانند دیگر مذاهب و اقلیت‌ها برای دفاع از کیان نظام اسلامی در کنار برادران مسلمان در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و شهید، جانباز و آزاده تقدیم میهن اسلامی کردند.

وی در این مراسم از رشادت و ایثار شهدای ارامنه در دفاع مقدس  تقدیر کرد.

در ادامه این دیدارها که رئیس کل دادگستری استان اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند با حضور در منزل آزاده و جانباز «اَنوش آوان طورسیان» ضمن تبریک سال نو میلادی و دلجویی، مسائل وی پیگیری شد.

لازم به ذکر است شهید والامقام« هراچ هاکوپیان»، از شهدای عملیات کربلای ۹ بود که در سال ۱۳۶۶ به شهادت رسید، در سال۱۳۹۱ پیکر وی تفحص شد و به عنوان شهید گمنام در زاهدان به خاک سپرده شد و پس از احراز هویت به درخواست خانواده شهید، روز پنجشنبه ۱۰مهر ۱۳۹۹ به اصفهان منتقل و در آرمستان ارامنه در جایگاه ابدی خود آرام گرفت.

«هراچ هاکوپیان»، «وارطان آبراهامیان»، «ورِژ باغومیان»، «رایموند خاتون نژاد» و «هنریک دِر هُوهانـِسیان» از شهدای ارامنه اصفهان در جنگ تحمیلی هستند.

به گزارش فارس، استاندار اصفهان نیز در پیامی میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام آور صلح و دوستی و منادی عدالت و مهرآفرینی را به پیشگاه حضرت ولی عصر امام زمان (عج) و عموم هم استانی‌های عزیز، به ویژه پیروان آن پیامبر رحمت و عطوفت و نیز ارامنه عـزیز و دین بـاور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. امید است با اتکال به فضل الهی، سال ۲۰۲۲ میلادی سـالی مملو از عافیـت و سلامتی پایدار برای مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان و رهایی کامل جامعه بشری از همه‌گیری بیماری کرونا و سرآغاز فصل نوینی در تحکیم و تثبـیت پایه های صلح و آرامش، همزیستی مسالمت آمیز و همدلی و همکاری ملل جهان در کاهش مشکلات امروزه جهان باشد.