صبح روز جمعه، 9 مهر 1400، به رهبری اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان، اولین سالگرد مراسم تشییع پیکر شهید هراچ هاکوبیان، در آرامستان ارامنه اصفهان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر بستگان و آشنایان این شهید، جامعه روحانیون ارامنه اصفهان، مسئولین خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی، نمایندگان فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه  و سپاه صاحب الزمان استان، مهندس رضایی مدیر شهرداری منطقه پنج و اعضای شورای شهر اصفهان، اعضای بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان و جمعی از افسران و درجه داران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی حضور داشتند.

در پایان مراسم مذهبی، اسقف سیپان کاشجیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، از دستگاه های دولتی ذیربط جهت شناسایی پیکر این شهید و انتقال آن به اصفهان قدردانی نمودند. ایشان شهید هاکوپیان را نماد ازجان گذشتگی برای مقدسات و یکپارچگی این سرزمین دانستند و تاکید کردند که راه این شهید بایست در میان جوانان اشاعه گردد. پیشوای مذهبی از خداوند متعال خواهان رحمت و آرامش ابدی برای روح شهید هاکوپیان و صبر و شکیبایی برای بستگان و به ویژه والدینش شدند.

شهید هراچ هاکوپیان در سال 1344 در جلفای نو اصفهان متولد شد و در 18 فروردین 1366  در عملیات کربلای ۹ که با هدف آزاد سازی منطقه بابا هادی در شمال شرقی قصر شیرین انجام شد به شهادت رسید. این شهید در سال 1391 در ارتفاعات بابا هادی مورد تفحص قرار گرفت که در آن زمان به علت عدم شناسائی پیکر ایشان در سال 1392 در دانشگاه آزاد زاهدان به عنوان شهید گمنام بر دستان شریف این شهر تشییع و به خاک سپرده شد. سر انجام پس از دو سال آزمایشات ژنتیک، پیکر این شهید بزرگوار شناسائی و به زادگاهش منتقل گردید.