شیراز- ایرنا- نمایندگان کلیمیان، ارمنیان و زرتشتیان ساکن شیراز در آیینی که در نخستین پنجشنبه دهه فجر برگزار شد، به پاسداشت مقام شهدا و خانواده ایثارگران پرداختند.

به گزارش ایرنا، سرپرست امور ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، عصر پنجشنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام در تنگه الله اکبر شیراز (کوه نور) و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران که با همراهی انجمن‌های ادیان توحیدی شیراز برگزار شد، توجه به ادیان توحیدی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا را برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست.

داریوش مهرابی بیان کرد: آنچه که در رسانه‌های غربی علیه ایران اسلامی در خصوص بی توجهی به ادیان الهی عنوان می‌شود، بدون سند و مدرک است.

او افزود: امروز شاهد فعالیت اماکن مذهبی، کنیسه‌ها و کلیساهای متعددی در استان و کشور هستیم که هموطنان مسیحی و کلیمی و زرتشتی در آن‌ها آزادانه و به راحتی مناسک مذهبی خود را به جای می‌آوردند. سرپرست امور ادیان توحیدی هدف از تجدید پیمان پیروان ادیان توحیدی را با خانواده شهدا، اهمیت ترویج و پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری در بین ادیان توحیدی برشمرد.

او با بیان اینکه شناسایی و تقدیر شایسته از فعالان فرهنگی و نخبگان پیروان ادیان توحیدی همیشه جزو فعالیت‌های حوزه فرهنگ، ادب و هنر بوده، ابراز کرد: شناسایی چهره‌های فرهنگی و تعامل و برقراری ارتباط با آنان واجد ارزش است؛ زیرا احترام به حقوق ادیان توحیدی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده و در قانون اساسی نیز صراحتا بر آن تاکید شده است.

خسرو قدس رئیس انجمن زرتشتیان فارس پیش از این اعلام کرده بود انجمن یادشده برنامه‌هایی برای دهه فجر در فضای مجازی تعریف کرده و آمادگی همکاری و همراهی با برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. 

امیر سالاری، رئیس انجمن کلیمیان شیراز نیز ابراز کرد که این انجمن در دهه فجر مسابقات شطرنج ویژه نوجوانان، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر، اجرای موسیقی ادیان توحیدی به صورت گروهی و انفرادی را برگزار می‌کند و در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

او همچنین به برگزاری وبینارهای تخصصی در مورد مسائل اجتماعی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: تداوم این اقدامات می‌تواند زمینه‌ای مناسب را برای تعاملات بیشتر فراهم سازد و دهه فجر را پربارتر کند.

هرموند آراتونیان، رئیس انجمن ارامنه شیراز نیز همراهی و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را برای برپایی فعالیت های فرهنگی هنری در این ایام مایه خرسندی و افتخار دانست.

دهه فجر از دوازدهم بهمن‌ماه ۹۹ با شعار "خمینی کبیر قدس‌الله نفس الزکیه، امت ولایی، نصرت الهی" آغاز شد و چهارشنبه (بیست و دوم بهمن) با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" پایان می‌پذیرد.