روز یکشنبه 7 دی 1399 سردار حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو های مسلح، با حضور در منزل خانواده شهید وارطان آبراهامیان از شهدای جنگ تحمیلی، به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و میلاد مسیح با مادر و برادران این شهید دیدار و گفتگو کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو های مسلح ضمن ابراز خورسندی از دیدار با خانواده این شهید والامقام گفت: برای قدردانی از خانواده این شهید عزیز و تبریک سال نو میلادی بر خود واجب می دانستم که خدمت مادر بزرگوار شهید آبراهامیان برسم و مراتب قدردانی خود را برای فداکاری و ایثار فرزند شجاع ایشان اعلام کنم.

سردار حسین دهقان با اشاره به نقش مهم هموطنان مسیحی در طول تاریخ ایران و به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا اهمیت و ارزش والایی در حفظ کشور و امنیت مردم ایران دارند که جامعه ارامنه نیز در دوران دفاع مقدس شجاعانه در میدان نبرد و دفاع حاضر شدند و از این ارزش ها به خوبی حراست کردند و باید همواره یاد شهدا، اسرا و ایثارگران ارمنی را گرامی داشت.

اسقف کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان در سخنان خود از سردار دهقان به خاطر خدمات انجام شده در عرصه های گوناگون کلان کشور خصوصا در دوران مسئولیت در بنیاد شهید وامور ایثارگران تشکر کرد و از درگاه خداوند متعال آرزوی سالی سرشار از صلح، دوستی و سلامتی برای همه مردم جهان به ویژه مردم شریف ایران کرد.

شایان ذکر است در این دیدار اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان، واروژ میناسیان و واهیک طروسیان رئیس و عضو شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز حضور داشتند که در پایان این نشست صمیمی، سردار حسین دهقان به رسم یاد بود لوح تقدیر و هدایایی به خانواده شهید آبراهامیان اهدا کرد.