به نقل از سایت: imna.ir

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به هموطنان مسیحی گفت: حضرت عیسی مسیح(ع) منادی صلح، مدارا و عقلانیت در جامعه بشری بود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین «علی یونسی» در پیامی میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام پیام‌آور محبت، عشق و خرد و همچنین آغاز سال نو میلادی (۲۰۲۱) را به ایرانیان مسیحی، ارامنه، آشوریان و کلدانیان و همه مسیحیان و مسلمانان جهان، صمیمانه تبریک و شادباش گفت.

مشاور رئیس جمهور در این پیام افزود: حضرت عیسی مسیح (ع) منادی صلح، مدارا، عدالت و عقلانیت در جامعه بشری بود. بیزاری از جنگ و خشونت؛ اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت حقوق انسان‌ها از هر رنگ، زبان، نژاد، قومیت و مذهبی، تعالیم و آموزه اصلی حضرت عیسی (ع) و تمام انبیا آسمانی بوده است.

یونسی یادآور شد: هدف اصلی همه انبیا الهی و پیامبران ادیان توحیدی دعوت بشریت به یکتاپرستی، مدارا، پذیرش دیگری، هم‌گرایی، پیروی از خرد جمعی و همبستگی اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز جهان بشری، نیازمند آرامش، همدلی، انسجام و رعایت بهداشت عمومی در جامعه و غلبه بر ویروس منحوس کرونا است، افزود: داده‌های وحیانی و یافته‌های بشری، انسان را به پیروی از دستورات پزشکی دانشمندان و نظرات عقلایی عالمان، برای رهایی از درد و رنج و بیماری، دعوت می‌نمایند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی تاکید کرد: بسیار بجاست که در این ایام مبارک و خجسته و در چهلمین سال دفاع مقدس از همدلی و همبستگی ایرانیان مسیحی و همه پیروان ادیان توحیدی در تمام دوران انقلاب و دفاع مقدس، قدردانی کنیم و یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان معظم آنان را نیز گرامی بداریم.

یونسی برای همه مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان عزیز و نجیب مسیحی، سالی سرشار از آرامش، شادمانی و موفقیت را آرزو کرد.