به نقل از سایت: imna.ir

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی از تاریخ ۲۰ آبان اعمال می‌شود و تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت، قرار است محدودیت تردد برای خودروهای شخصی در مرکز استان اعمال شود که به دلیل قطعی نشدن، در جلسه بعدی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان تصمیم گیری می‌شود.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محدودیت‌های جدید از تاریخ ۲۰ آبان اعمال می‌شود و تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت، این محدودیت‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده و به استان‌ها نیز ابلاغ شد، محدودیت فعالیت مشاغل به جز گروه یک از ساعت ۱۸ اعمال می‌شود یعنی از ساعت ۶ بعداز ظهر همه فعالان گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل شده و تنها گروه‌های تأمین کننده مایحتاج عمومی مردم و مراکز بهداشت و درمان و داروخانه‌ها فعال هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به افزایش میزان عمل به پروتکل‌های بهداشتی در استان، تصریح کرد: به سمتی می‌رویم که متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم که به ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده بود، به مرز ۷۵ درصد رسیده است و قطعاً با افزایش آن روند مطلوب‌تر خواهد شد. گفتنی است در کلانشهر اصفهان، فروشگاه‌ها، مراکز تولیدی و دیگر اصناف اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با جریمه و پلمب مراکزشان روبرو خواهند شد.

وی در خصوص نتایج حاصل از محدودیت‌ها، تصریح کرد: با وجود اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای نتیجه هنوز مشخص نیست، در واقع باید ببینیم ظرف دو هفته آینده به چه نتایجی خواهیم رسید که باید روند نمودار رشد بیماری ظرف ۱۴ روز آینده بررسی شده و مطمئناً این روند نزولی خواهد شد.

برای تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تصمیم‌گیری می‌شود

غلامی در خصوص درصد کاهش ترددهای خودروها، افزود: بر اساس آمار دستگاه‌های ترددشمار جاده‌ای، آخرین آماری که در اختیار داریم و مربوط به دوره ۱۲ آبان تا بامداد روز جمعه ۱۶ آبان است، کاهش ۲۵ درصدی رفت و آمد خودروها را در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان شاهد بوده‌ایم. این عدد قابل توجهی است و بخشی عمده‌ای از سفرهای مردم در این چند روزه انجام نشد و از بخشی نیز از سوی راهنمایی و رانندگی ممانعت به عمل آمد.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید در جلسه بعدی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان، تصریح کرد: قرار است ممنوعیت تردد برای خودروهای شخصی در سطح مرکز استان اعمال شود که به دلیل قطعی نشدن تصمیم‌گیری به جلسه بعدی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان موکول شد و در جلسه بعدی ستاد استانی در خصوص تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب به بعد تصمیم‌گیری شده و به اطلاع مردم خواهد رسید