به نقل از سایت: alikonline.ir

«آلیک» - معاون سیاسی وزیر امور خارجه، با اشاره به سفر پیش روی خود به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و مسکو گفت: ایران به دنبال صلح پایدار در منطقه است و در این سفر با کشورهایی که در موضوع بحران قره باغ صاحب تاثیر و رای هستند رایزنی خواهم کرد و امیدوارم طرح جمهوری اسلامی ایران به صلح پایدار منطقه کمک کند.

سید عباس عراقچی امروز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در تبریز افزود: در این سفر منطقه ای ابتکاری که جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران قره باغ ارائه داده را معرفی خواهم کرد.

وی ادامه داد: لازم بود قبل از اینکه سفر را آغاز کنم بازدید میدانی از نقاط مرزی که طی یکماه گذشته برخی از تنشها و بعضی مسائل مرزی وجود داشت انجام دهم.

عراقچی گفت: امروز در سفر به نقاط مرزی کشورمان با مسئولان منطقه در خصوص نگرانی هایی که دارند و ملاحظاتی که وجود دارد دیدار و گفت وگو انجام دادم.

وی ادامه داد: امروز موفق شدم از سدهای قیزقلعه سی، میل مغان و خداآفرین که در مرزهای دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی وجود دارند بازدید کنم و با مشکلات موجود آشنا شوم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز در شهر تبریز با استاندار آذربایجان شرقی جلسه مفصلی در این خصوص داشتم و مشکلاتی که وجود دارد بررسی شد و با نماینده ولی فقیه در استان نیز تبادل نظری انجام شد.

وی افزود: امشب عازم باکو هستم و فردا مذاکراتی را در باکو با مقام های جمهوری آذربایجان خواهم داشت.

عراقچی اظهار کرد: بعد از باکو به مسکو، ایروان و آنکارا خواهم رفت تا ابتکار جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران قره باغ را تبیین کنم.

وی تاکید کرد: در این سفر منطقه ای پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران قره باغ را به شکل مسالمت آمیز را معرفی و رایزنی خواهم کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: امیدوارم این سفر فرصتی باشد برای فروکش کردن تنش و مخاصمه در منطقه قفقاز و به سمت صلح پایدار در این منطقه حرکت کنیم.