به نقل از سایت: alikonline.ir

«آلیک» - پنج نماینده اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای سخنان رئیس جمهور و سران کشور فرانسه نسبت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، علی کریمی فیروزجای در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محکومیت توهین به مقدسات اسلام از سوی سران بعضی کشورها به شرح زیر قرائت کرد:

«دین، شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در جهان کنونی است. احترام به ادیان و پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه با هدف امکان زیست مشترک دارد. در شرایط حال حاضر جهان ترک این امور از سوی رهبران و سران بعضی کشورها و ملت‌ها بدیهی است. اما متاسفانه آن چه دیده می‌شود بی توجهی عامدانه برخی از آنهاست که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند. اظهارات غیر معقولانه و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اسلام از جمله این رویکردهای مزموم است که عملا به بهانه آزادی بیان و ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی، سیاسی و واقعی را ترویج می‌کند. اگر افراطی گرایی محکوم است هتاکی زمینه ساز زنجیره خشونت هم محکوم است. ما نمایندگان جوامع ادیان اللهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین ادیان در ایران اسلامی محکومیت چنین رفتارهایی از سرمداران این کشورها را می‌خواهیم. چنانچه خواهان همزیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند، به تجدید نظر اساسی در رویکردشان و باورهایشان دست یازند».

این بیانیه به امضای اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان، روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب، همایون سامع یح نجف آبادی نماینده کلیمیان، آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال و شارلی انویه تکیه نماینده آشوریان و کلدانیان رسیده است.