به نقل از سایت: armenia.mfa.gov.ir

 

جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز سه‌شنبه بیست و پنجم شهریور با آقای ادوارد هوهانیسیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی جمهوری ارمنستان، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان با اشاره به حوزه گسترده مسئولیت آقای هوهانیسیان، توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مبارزه با قاچاق و پولشویی، مسائل گمرکی و تسهیل تجارت طی سال‌های اخیر را یادآور شد و ضرورت ادامه همکاری و تلاش دو طرف در زمینه‌هایی مانند ساده‌سازی فرایندهای اداری، اصلاح قوانین، تسهیل مبادلات تجاری، تسریع در عملیاتی شدن منطقه آزاد مغری و رفع موانع قانونی تجارت میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

آقای هوهانیسیان نیز ضمن اشاره به مناسبات دوستانه کمیته درآمدهای دولتی با گمرک جمهوری اسلامی، توافق درباره تبادل اطلاعات مربوط به گمرک و انتقال کالا را از تحولات مثبت ماه‌های اخیر در روابط دو طرف بر شمرد و ابراز امیدواری کرد با رفع موانع جدی موجود، منطقه آزاد مغری تا پایان سال 2023 به شکل کامل به بهره‌برداری برسد. ایشان اصلاح کامل گذرگاه مرزی مغری و همچنین تمرکز دولت ارمنستان بر اجرای پروژه کریدور شمال – جنوب را به عنوان تحولات مهم جاری در روابط دو کشور یادآور شد. رئیس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان همچنین بر آمادگی این کمیته برای تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های متهمین ایرانی تاکید کرد.

در پایان، دو طرف درباره ادامه روابط منظم کاری برای پیشبرد مسائل مشترک دو کشور توافق کردند.