به نقل از سایت: isna.ir

 

آرا شاوردیان ـ نماینده ارامنه تهران و شمال ایران ـ در بازدید از رادیو ارمنی معاونت برون مرزی تاکید کرد، رادیو ارمنی یکی از دلگرمی های ارامنه ایران است و باید ابزار رسانه ای مناسبی برای رساندن پیام رعایت حقوق اقلیت های دینی توسط جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، شاوردیان نماینده ارامنه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از رادیو ارمنی معاونت برون مرزی صداوسیما، با پیمان جبلی، معاون برون مرزی، برهان حشمتی، مدیرکل آسیای میانه و قفقاز معاونت و علیرضا حسنیان، مدیر رادیو ارمنی و همکاران این رادیو دیدار و گفت و گو کرد.

وی از رادیو ارمنی به عنوان رسانه ای باسابقه نام برد و بیان کرد: از زمان کودکی مناسبت های ملی و دینی مثل عید نوروز و یا اعیاد ارمنی را از طریق رادیو ارمنی دنبال می کردم.

این نماینده مجلس بر وجود اشتراکات فرهنگی و اجتماعی میان ارامنه ایران و جهان تاکید کرد و این موضوع را عاملی برای نادیده گرفتن مرزهای سیاسی کشورها دانست.

شاوردیان رادیو ارمنی معاونت برون مرزی صداوسیما را یکی از دلگرمی های جامعه ارمنی کشورمان دانست و با اشاره به فضای تحریم های یک جانبه و تبلیغات ضد ایرانی، بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب حقوق اقلیت ها در ایران و حقوق بشر و آزادی های مدنی ایشان از طریق این رسانه و دیگر رسانه های بین المللی صداوسیما تاکید کرد.

شاوردیان فراگیری این رادیو در میان مخاطبان میانسال و سالخورده جمعیت ارامنه ایران و جهان را بی شمار دانست و همکاران رادیو را به تلاش و کوشش بیشتر برای ساخت برنامه های غنی تر و بهره گیری از عرصه های دیگر رسانه ای در جلب و جذب بیشتر مخاطب دعوت و تشویق کرد.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما نیز لزوم شناخت مخاطب و حرکت به سمت بهره گیری از فضاهای رسانه ای فراگیرتر را به عنوان اصل مهم و ضروری کار رسانه ای دانست که از مدت ها پیش در معاونت برون مرزی آغاز شده و رادیو ارمنی را نیز شامل می شود.

معاون برون مرزی صدا و سیما در بخشی دیگر از صحبت هایش ضمن تاکید بر اهمیت مخاطبان جوان رادیو و تلویزیون های برون مرزی ادامه داد: امروز ما با مخاطبان جوان و جوینده در ارتباط هستیم و براین اساس باید از ابزارهای جدیدتر و به روزتری استفاده کنیم و بر تنوع برنامه های رادیو و تلویزیون بیفزایم. لذا این موضوع در رادیو ارمنی هم با جدیت دنبال می شود.

جبلی ادامه داد: جذب مخاطب رویکردی است که همیشه سرلوحه کار رسانه های برون مرزی است اما پس از جذب مخاطب حفظ آن اهمیت دارد که این امر نیز مستلزم حمایت و پشتیبانی همه جانبه همه دست اندرکاران است.

برهان حشمتی مدیرکل آسیای میانه و قفقاز برون مرزی هم دراین دیدار از آمادگی رادیوهای این اداره کل برای پخش تلویزیونی نیز خبرد اد و افزود: با حمایت های مالی و فنی می توان در افق های جدیدتری فعالیت کرد.

در این بازدید، شاوردیان از نزدیک با کارکنان رادیو ارمنی معاونت برون مرزی صداوسیما نیز آشنا شده، به گفت و گو پرداخت و از جزئیات فعالیت این رادیو باخبر شد.