به نقل از سایت: armenia.mfa.gov.ir

 

جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز سه‌شنبه چهارم شهریور با آقای فلیکس تسولاکیان وزیر وضعیت‌های اضطراری جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آقای تسولاکیان ضمن عرض خیرمقدم به سفیر جمهوری اسلامی ایران و آرزوی توفیق برای ایشان در طول مأموریتشان در ارمنستان، به همکاری‌های دو کشور در حوزه مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی و همچنین امدادرسانی در مناطق مرزی اشاره کرد و از آمادگی طرف ارمنی برای امضای اسناد جدید همکاری در حوزه مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و همچنین برگزاری تمرین‌های مشترک خبر داد.

آقای ظهوری نیز با ابراز سپاس از حسن نظر آقای تسولاکیان به همکاری‌های دو کشور، به سفر اخیر به مناطق مرزی دو کشور اشاره کرد و همکاری‌ها بین استان‌های مجاور در دو کشور را از زمینه‌های مهم همکاری دو طرف به ویژه در حوزه مسئولیت آقای تسولاکیان دانست. موضوع برگزاری مانور مشترک در مرز، همکاری مشترک در زمینه اطفاء حریق در جنگل‌ها و فراهم نمودن زمینه سفر وزیر وضعیت‌های اضطراری ارمنستان به ایران و دیدار با رئیس هلال احمر، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و وزیر کشور از جمله موارد مورد اشاره سفیر کشورمان در این دیدار بود.

آقای ظهوری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای گسترش روابط دو کشور، پی‌گیری تسریع روند همکاری‌ها را ضروری دانست و به اشتراک گذاشتن تجارب در زمینه حوادث غیرمترقبه، ذخیره و نگهداری مواد غذایی و دارویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تشکیل کارگروه مشترک جهت مدیریت وضعیت اضطراری مانند مدل خوب همکاری در شرایط کرونایی پس از بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی را به عنوان برخی از زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور پیشنهاد کرد.

آقای تسولاکیان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات سفیر کشورمان، بر اهمیت همکاری دو کشور در مناطق مرزی تاکید و تمرکز بر پیشنهادهای عملیاتی که طرفین اراده اجرایی کردن آن را دارند، را ضروری دانست.