روز پنچشنبه 9 مرداد 1399، شیرین طغیانی عضو شورای شهر اصفهان و رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر، سید مهدی حسینی مدیر بهینه سازی شهرداری اصفهان، آقای عظیمی مسئول بهینه سازی شهرداری منطقه 5 اصفهان و هیئت همراه، از کلیسای «هُوسِپ آرِماتاتسی» و موزه «مردم شناسی ارمنیان جلفای نو» بازدید بعمل آورده، سپس با آقایان ژرژ غازاریان و واهیک توروسیان اعضای شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و آریس داوودی رئیس دفتر شورا دیدار و گفتگو نمودند.

آقای غازاریان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، از همنشینی ارامنه و مسلمانان در محله جلفا ابراز خرسندی نموده و آمادگی شورای خلیفه گری را در همکاری با شهرداری و شورای شهر اصفهان در زمینه های مورد علاقه اعلام نمودند.

دکتر طغیانی با اشاره به تعامل بسیار خوب پیروان ادیان مختلف در اصفهان، فعالیت های مرمتی متمایز این شهر، همچنین فعالیت های شورای خلیفه گری در محله ارمنی نشین جلفا، فرمودند که حضور ارامنه در اصفهان به جهانی شدن این شهر و کسب عنوان «نصف جهان» کمک به سزایی کرده است.

در ادامه ی این دیدار از فعالیت های انجام شده در رابطه با نور پردازی شهری، کلیسای وانک و دیگر کلیساها صحبت به میان آمد و در خصوص مرمت، نوسازی و نورپردازی کلیساهای بتقهم و گئورگ مقدس و باشگاه ورزشی-فرهنگی آرارات در آینده نزدیک رایزنی شد.

در پایان رئیس دفتر شورای خلیفه گری ضمن تشکر از شهرداری کل، شهرداری منطقه 5 و شورای شهر اصفهان بابت یاری و همکاری همیشگی شان، توضیحاتی درخصوص برنامه ها و پروژه های در دست اقدام این شورا ارائه نمودند.