به نقل از سایت: armenia.mfa.gov.ir

 

جناب آقای ظهوری سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز پنج‌شنبه دوازدهم تیرماه با آقای سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آقای پاپیکیان مأموریت دیپلماتیک آقای ظهوری در ارمنستان را به ایشان تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که فعالیت‌های ایشان به گسترش و تعمیق روابط دیرینه ارمنستان و ایران کمک خواهد کرد. آقای ظهوری نیز بر علاقه‌مندی ایران برای رونق بخشیدن به همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف و پیگیری و استفاده کامل از پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد.

طرفین در این دیدار ادامه اجرای مفاد سند کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه حمل و نقل و انرژی، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای گسترش روابط دو کشور، رفع موانع اجرای پروژه‌های مهم در حال اجرا از جمله خط سوم انتقال برق ارمنستان به ایران و موضوع تهاتر گاز با کالا مورد بررسی قرار دادند.

طرفین در مورد اقدامات انجام شده و همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با چالش‌ها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تبادل نظر کردند و با توجه به مسئولیت آقای پاپیکیان به عنوان رئیس ارمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، درباره روش ادامه پی‌گیری مسائل توسط سفارت جمهوری اسلامی در ارمنستان و وزارت مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان نیز رایزنی شد.