به نقل از سایت: armenia.mfa.gov.ir

 

رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ارمنستان روابط دو کشور را دوستانه و رو به گسترش دانسته و بر ضرورت تلاش مسئولان در کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران – ایروان تأکید کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و آقای نیکول پاشینیان  عصر سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی، با اشاره به شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و مشکلاتی که این بیماری برای دولت‌ها و ملت‌ها به وجود آورده، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقال تجربیات دو کشور در راستای مقابله با کرونا تأکید کردند.

 

دو طرف با بیان اینکه ایران و ارمنستان به عنوان دو کشور همسایه باید در این شرایط سخت بیشتر به فکر هم و یاری‌رسان یکدیگر باشند، تلاش مسئولان دو کشور در مرزها در راستای بازگرداندن تدریجی حجم تبادل کالا و روابط تجاری به حالت عادی با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان کردند.

 

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در زمینه تأمین و ساخت مواد بهداشتی و ضدعفونی، دستگاه ونتیلاتور، سی‌تی‌اسکن و ماسک، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در حد توان خود نیازمندی‌های دیگر کشورها از جمله ارمنستان را در مقابله با کرونا برطرف کند.

 

آقای نیکول پاشینیان همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از موفقیت‌های کشورمان در راستای مقابله با بیماری کرونا و نتایج و تأثیرات مثبت آن تجلیل کرد.