به نقل از سایت: isna.ir

 

ایسنا/اصفهان نماینده مسیحان ارامنه حوزه جنوب ایران در مجلس گفت: روند کار و مدیریتی که برای مهار ویروس کرونا در کشور و کمک به اقشار آسیب پذیر انجام شد بی‌نظیر بود.

ژرژیک آبرامیان در گفت و گو با ایسنا در خصوص مدیریت ویروسکرونا در کشور از ابتدا تا کنون و همبستگی به وجود آمده در میان مردم برای کمک به اقشار آسیب پذیر در این شرایط، اظهار کرد: معتقدم برای جمع‌بندی کامل در این خصوص نیاز به زمان بیشتری داریم، اما روند کار و مدیریتی که برای مهار ویروس کرونا در کشور و کمک به اقشار آسیب پذیر انجام شد بی‌نظیر بود.

وی افزود: اگر بخواهیم یک مقایسه سطحی بر اساس داده‌ها و گزاره‌ها کنیم متوجه می‌شویم که از نظر رفتاری، خرد اجتماعی، ساز و کار دولتی و درمانی بی نظیر بودیم و در این برهه از زمان می توانیم ادعا کنیم که دستاورد بزرگی در مدیریت ویروس کرونا و رفتارهای مثبت اجتماعی داشته‌ایم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال زمانی که دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شد مردم به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پی بردند و بسیاری از این دستورالعمل‌ها را اجرا کردند، در حالی که در بسیاری از کشورها، بحران ایجاد شد، اما در کشورمان بسیاری از این مشکلات به صورت خودجوش حل و به همین دلایل نرخ رشد و ابتلای افراد به ویروس کرونا نزولی شد.

آبرامیان با بیان اینکه مدیریت ویروس کرونا در کشور به شکل معتدل و موثر بوده است، گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی که در جامعه و کل نهادها اجرا می‌شود باز هم شاهد خواهیم بود که میزان ابتلا به کرونا در کشور نزولی تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد دلگرم کننده، حضور سازمان یافته بسیج، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح برای کنترل ویروس کرونا بود که به شکل یکپارچه و بدون هیچ ادعایی در صحنه حاضر شدند و در کنار سیستم بهداشتی کشور ایستادند و کارهای حیاتی خوبی انجام دادند که یکی از این کارها حمایت از اقشار آسیب پذیر در برابر کرونا بود.

نماینده مسیحان ارامنه حوزه جنوب ایران در مجلس ادامه داد: خوشبختانه سیر این ویروس در کشور نزولی شده است و این جای خوشبختی است که دچار یک بحران بزرگ نشدیم. ویروس کرونا بسیاری مسری است و نمونه بارز آن در آمریکا و ایتالیا مشاهده شد و مدیریت نامناسب این کشورها داشتند دچار بحران شدند، اما در ایران با مدیریت بهتر نسبت به این کشورها دچار بحران نشدیم و هرگز به وضعیتی نرسیدیم که این کشورها بلافاصله دچار آن شدند