روز سه شنبه 24 دی 1398 دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان به همراه دکتر اللهیاری مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ، آقای نیک آئین رئیس تشریفات استانداری و هیئت همراه با اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی و اعضای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران به مناسبت سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح (ع9 دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار اصفهان، پس از عرض تبریک فرمودند: امسال در شرایطی به دیدار شما آمدم که مردم ایران وضعیت سختی را به خاطر فشارهای جهانی تحمل می کنند.

وی ادامه داد: ماجرای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی که در منطقه به خاطر صلح جان‌فشانی می‌کرد و ابومهدی المهندس که در پی از بین بردن داعش بود، مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، حادثه ناگواری که در جریان تدفین ایشان به خاطر ازدحام جمعیت در کرمان رخ داد و بعد، حادثه هواپیمایی اوکراین، موجب شد که امسال وظیفه تبریک سال نو را دیرتر انجام بدهیم.

رضایی با تشکر از همراهی ارامنه به خاطر صدور پیام در رابطه با این رخدادها خاطرنشان کرد: حوادث تلخ جای خود و سال نو میلادی و سالروز میلاد مسیح هم جای خود را دارد، به همین دلیل وظیفه داریم که آن را به ارامنه ایران و جهان تبریک بگوییم و اعلام کنیم که همراهی شما باعث افتخار ماست و همه مردم در جریان همدلی و هم‌زبانی ما و ارامنه هستند.

وی تصریح کرد: اگر دستورات پیامبران را سرلوحه کار خود قرار بدهیم، دنیا دیگر شاهد این‌همه ناامنی نخواهد بود، چرا که همه رسولان پیامبر صلح، همزیستی و آزادگی بودند و وقتی به دستورات آن‌ها توجه شود جنگ و ویرانی و کشتار به بار نمی‌آید.

سیپان کاشچیان، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز پس از خوشامدگویی گفت: سخنان سنجیده و زیبای استاندار اصفهان بر دل من نشست. اگرچه امروز شما برای تبریک به ما آمده‌اید اما ما نیز باید شهادت سردار سلیمانی را به شما تبریک بگوییم. اگرچه نبود او از یک دید خسران عظیمی است اما از سوی دیگر او با شهادتش غرور ملی را به حد اعلی رساند و اتحاد و همدلی بی‌نظیری را در مردم ایجاد کرد.

کاشچیان، جان باختن جمعی از ایرانیان در مراسم تدفین شهید سلیمانی و همچنین حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران، با اشاره به این جمله حضرت مسیح که اگر دو یا چند نفر درباره یک امر واحد دعا کنند آن دعا پذیرفتنی‌تر است، گفت: در کنار شما دعا می‌کنم که سالی پر از شادی، خوشی و دستاوردهای بزرگ داشته باشیم و خداوند به ما توفیق خدمت عطا کند.