به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

پیرو سفر جناب آقای دکتر امینی رئیس محترم کانون وکلای جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان که بنا به دعوت جناب آقای آرا ظهرابیان رئیس محترم کانون وکلای ارمنستان صورت گرفت، روز چهارشنبه 1398/03/29 ملاقاتی در معیت جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان با رئیس و اعضای هیات مدیره این کانون برگزار گردید.

در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به سابقه و تاریخچه کانون وکلا، شرح فعالیت ها و وظایف، میزان استقلال کانون وکلای دو کشور، نحوه انتخاب و فعالیت وکلا و مسائل آموزشی و علمی بحث و تبادل نظر نمودند.

جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در حوزه های مختلف، گسترش همکاریها در حوزه حقوقی و قضایی را طی سه سال اخیر بی سابقه دانست و خواستار آغاز و توسعه همکاریها بین کانون های وکلای دو کشور در حوزه حمایت از حقوق و اتباع شهروندان دو کشور گردیدند.

سفیر محترم کشورمان ضمن تاکید بر استقلال کانون های وکلای ایران و ارمنستان خواستار تداوم تبادل هیات ها و استفاده از تجارب وکلای دو کشور بویژه در حمایت از اتباع ایران و ارمنستان در محاکم داخلی و بین المللی گردیدند.

در پایان این ملاقات روسای کانون وکلا از بخش ها و حوزه های کاری مختلف کانون وکلای ارمنستان بویژه مدرسه عالی وکالت بازدید نموده و تمایل خود را برای انعقاد یادداشت تفاهم همکاری اعلام نمودند.