به نقل از سایت: www.alikonline.ir

آرتاشیس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران ظهر روز یکشنبه (۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸) با حشمت اله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فلاحت پیشه در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی ضمن تأکید بر اهمیت روابط راهبردی میان ایران و ارمنستان خاطر نشان کرد: کشورهایی که در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران با ما همکاری می کنند، در آینده مناسبات ایران جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و خروج از توافقنامه بین المللی برجام اظهار داشت: همسایگان منصف ما از برنامه های هسته ای ایران هیچ دغدغه ای ندارند و گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را تأیید می کند.

وی افزود: در شرایط تحریم صادرات غیرنفتی ایران دو برابر شده است و بسیاری از شرکت ها و صنایع بیشتر از ظرفیت محلی خود فعالیت دارند.

حشمت اله فلاحت پیشه در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه میان کشورها گفت: اثربخشی مناسبات میان کشورها بر اساس آثار اقتصادی میان آنها ارزیابی می شود.

آرتاشیس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران ضمن ارزیابی مثبت از روابط ایران و ارمنستان بر ضرورت وجود اقتصاد پویا میان دو کشور تأکید کرد و گفت: ظرفیت های موجود در دو کشور شرایط را برای توسعه مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.

سفیر ارمنستان در تهران حضور جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم و سازنده دانست و بر اهمیت حضور ایران در اتحادیه اوراسیا تأکید کرد و افزود: ایران از اولویت های ارمنستان در جهت گیری سیاست خارجی است.

طرفین در این دیدار بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات میان دو کشور تأکید کردند.