به نقل از سایت: www.irna.ir

ژرژیک آبرامیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قدس نماد ادیان توحیدی است و ادیان توحیدی نیز یک منشأ دارند که آن خداوند یکتاست و قدس نخستین نمادی است که همه ادیان توحیدی در آن پروردگار را سجده کرده‌اند.

وی افزود: اگر قدم را فراتر قرار دهیم، قدس نه تنها برای پیروان ادیان توحیدی مقدس است بلکه می‌تواند محوری برای آزادیخواهان جهان باشد تا با جمع شدن حول این محور علیه استبداد، زور، سلطه و نظام سلطه گر قیام کنند.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب اصفهان با بیان اینکه استقلال انقلاب مردم ایران از قدرت‌های سلطه گر جهان محرز است، اضافه کرد: یکی از نمادهای این استقلال پیشنهادهای راهبردی است که نشأت گرفته از افکار انقلابی حضرت امام خمینی (ره) بود که به دنیا عرضه شد و یکی از این پیشنهادها که مورد توجه و استقبال قرار گرفت، تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس در حمایت از قدس شریف و آزادیخواهان جهان است.

وی بیان کرد: تعیین این روز نشان دهنده درک واقعیت‌های جهان امروز و حمایت از کل مظلومان جهان است و ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته نشان دادند که همواره پیرو این رهنمودها هستند.

آبرامیان با اشاره به رویدادهای سیاسی در منطقه خاورمیانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: نظام سلطه با همه ابزارها سعی می‌کند ملت ایران را در تنگنا قرار دهد و از این طریق قصد دارد مردم ایران را از اهداف و آرمان‌های خود دور کند و به زعم خودشان ملت ایران را به شکست بکشاند که با وجود ویژگی‌های برجسته در هموطنان، اهداف دشمنان محقق نخواهد شد.

وی بیان کرد: مردم ما حامی عدالت هستند که از مبانی الهی نشأت گرفته است و برای تحقق این هدف از هیچ کوششی فروگذار نبوده‌اند و طی ۴۰ سال گذشته نشانداده اند که در این راستا به طور کامل آماده‌اند و عقب نشینی نخواهند کرد.

امام خمینی (ره) روز ۱۶ مرداد ۱,۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، واپسین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید.