به نقل از سایت: www.irna.ir

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تیگران خاچاتریان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان و سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان، آندرانیک الکسانیان رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان و جمعی از مقام ها و مسئولین ایرانی و ارمنی حضور داشتند.

تیگران خاچاتریان برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی کالاها و محصولات ایرانی به بازار ارمنستان و همچنین اتحادیه اورآسیا دانست و افزود: اینگونه نمایشگاه ها نه تنها ظرفیت و فضای همکاری های تجاری و اقتصادی بین شرکت های ایرانی و ارمنی را توسعه خواهد داد بلکه باعث معرفی کالاهای ایرانی در اورآسیا خواهد شد.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با تشکر از ابتکار سفیر کشورمان در برگزاری این نمایشگاه در ارمنستان، امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اورآسیا را بستر مناسبی برای تسهیل تجارت بین ایران و این اتحادیه دانست.

وی تاکید کرد: در سال 2019 فضای تجارت بین تجار و بازرگانان ایرانی و اورآسیا آسانتر و نقل و انتقال کالا گسترش خواهد یافت.

سید کاظم سجادی سفیر کشورمان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه برندهای اورآسیا با اشاره به در هم تنیدگی و ناگسستنی بودن روابط ایران و ارمنستان در حوزه های مختلف، روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بر مبنای برد- برد و بهره گیری تجار ایرانی و ارمنی از منافع این روابط توصیف کرد.

وی افزود: امنیت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور باید توسط دولت ها تضمین شود تا مشوقی برای حضور و فعالیت فعالان اقتصادی در حوزه های تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور باشد.

سجادی با تاکید بر کیفیت و تنوع کالاهای ایرانی افزود: ارمنستان می تواند از ایران به عنوان هاب تجارت استفاده کند و نیازمندی ها و احتیاجات بازارهای داخلی خود و اتحادیه اورآسیا را از ایران تامین کند.

سفیر ایران با اعلام اینکه خانه تجارت اورآسیا در ارمنستان بزودی فعالیت خود را آغاز می کند ابراز امیدواری کرد این مرکز محلی برای نشست تجار دو کشور و برگزاری جلسات رودرو شود و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان را به یکدیگر نزدیکتر کند. 

لازم به ذکر است در نمایشگاه برندهای اورآسیا در ایروان شرکت های ایرانی در بخش های مختلفی نظیر صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش، خودرو، وسایل و تجهیزات خانگی، آجیل و مواد پلاستیکی کالاهای خود را عرضه کرده اند.

این نمایشگاه از روز شنبه به مدت چهار روز دایر است.