به نقل از سایت: www.irna.ir

این افراد در گفت و گو با ایرنا این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را نسنجیده دانستند و گفتند: عواقب این تصمیم نادرست منطقه را دچار بحران می کند. 

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز گفت: اگر نیروهای سپاه پاسداران نبودند دشمنان این خاک هم اکنون تا قلب تهران نیز نفوذ کرده بودند. 

افلاطون سهرابی ادامه داد: سپاه و بسیج زاییده انقلاب هستند و همواره در برهه های سخت و حساس از نظام پشنیبانی و آن را حفظ کرده اند. 

وی اظهار داشت:بسیاری از گروه های تکفیری و تروریستی توسط نیروهای قدس سپاه پاسداران در خارج از مرزها سرکوب شدند که اگر این اقدام صورت نمی گرفت آنان فضای داخل کشور را به آشوب کشیده بودند. 

سهرابی گفت:نیروهای آمریکایی بیش از هر گروه دیگری تروریست هستند چرا که آنان هرکجا که منافعشان اقتضا کند حضور پیدا می کنند و آشوب می آفرینند. 

نماینده ارامنه شیراز در خلیفه گری جنوب کشور نیز به ایرنا گفت: بازتاب این تصمیم اشتباه دولت آمریکا برای تمام مردم کشورهای جهان منفی خواهد بود. 

هرموند آراطونیان افزود:بخش عمده ای از امنیت منطقه بر عهده سپاه بوده است و این نیرو همواره یک وزنه بزرگ در مقابل گروهک های تروریستی در منطقه مانند داعش بوده و نابودی این گروهک مرهون عملیات های دقیق نیروهای سپاه در منطقه است. 

وی اظهار داشت:سپاه و بسیج در کنار سایر نیروها مانند ارتش و نیروی انتظامی همواره حافظ خاک ، جان ، مال و ناموس مردم ایران بوده اند و از این حیث در قلب مردم ایران جا دارند. 

آراطونیان اضافه کرد: برخی کشورهای منطقه تمامیت ارضی خود را مدیون نیروهای سپاه می دانند چرا که اگر سپاه نبود شاید این کشورها هم اکنون وضع دیگری داشتند. 

رئیس انجمن کلیمیان شیراز نیز گفت:هر اتفاق خوب یا بدی که برای ملت ایران بیفتد چون ماهم جزیی از این مردم هستیم از این اتفاق خوشحال یا متاثر خواهیم شد. 

یوشا باشی افزود:هر کسی از جمله رئیس جمهوری آمریکا چنانچه به یکی از نهادهای این کشور توهینی کند گویی به ما توهین کرده و ما این عمل دولت آمریکا مبنی بر تروریست خواندن نیروهای سپاه را به شدت محکوم می کنیم. 

وی اظهار داشت:فارغ از دین و مذهب، تعصب ایرانی بودن در خون همه ما ایرانی هاست و از این حیث هر عملی که شرافت ما ایرانی ها را خدشه دار کند با آن برخورد خواهیم کرد. 

رئیس انجمن کلیمیان شیراز گفت:بسیاری اوقات رسانه های بیگانه از دیدگاه ما به عنوان اقلیت های دینی کشور مطالبی را عنوان می کنند که صحت ندارد بلکه فقط برای ایجاد تفرقه و بهره برداری به نفع خودشان است. 

وی ادامه داد:بسیاری از ایرانیان پیرو ادیان الهی و از جمله فزندان خود ما که هم اکنون در خارج از کشورند با تعصب خاصی مسائل و رویدادهای کشور را دنبال می کنند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه 19فروردین 98 با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است. 

ترامپ در این بیانیه نوشت: رسمی اعلام می‌کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از قانون مهاجرت و ملیت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله سپاه قدس را به ‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند. 

این اقدام رئیس جمهوری آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واکنش گسترده مقامات کشوری و لشکری و شخصیت های سیاسی کشورمان را در پی داشت. 

به دنبال این اقدام آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.