به نقل از سایت: www.mehrnews.com

به گزارش ، علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه ۱۹ فروردین) در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با «آراراد میرزویان» رئیس مجلس ملی جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به مناسبت گسترده فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور از گذشته تا به امروز عنوان کرد: ایران و ارمنستان روابط مناسبی داشته اند و این روابط گسترده را می‌توان بیش از این هم گسترش داد.

وی در ادامه به موضوع آلودگی رودخانه ارس اشاره و اظهار کرد: این مسئله موضوعی انسانی و محیط زیستی است که باید مورد توجه دولت و بخش محیط زیست ارمنستان قرار گیرد تا برای ایران و ارمنستان مشکل ساز نباشد. دیدگاه مردم ایران به ارمنستان همواره مثبت بوده و نباید این دیدگاه مخدوش شود.

رئیس مجلس ارمنستان نیز با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌ها به ویژه از طریق کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور گفت: ایران و ارمنستان حوزه‌های همکاری بسیاری دارند که می‌توانند با تمرکز بر روی آنها زمینه‌های گسترش همکاری را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه قویاً معتقدم دوستی دو کشور ایران و ارمنستان تا زمانی که بشریت به حیات خود ادامه می‌دهد، ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد هیچ مشکل و مسئله‌ای روابط ایران و ارمنستان را کاهش و دچار خدشه کند.