به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

بدنبال وقوع سیلاب های گسترده در کشورمان و در راستای افزایش همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در عرصه های مرتبط با وقوع بلایای طبیعی و امداد رسانی، جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان روز پنج شنبه 1398/1/8 با جناب آقای فیلیک تسولاکیان وزیر موقعیت های اضطراری ارمنستان ملاقات و گفتگو نمودند.

جناب آقای سجادی در ابتدای این دیدار آخرین وضعیت سیل گسترده در کشورمان را تشریح و بر آمادگی نیروهای امداد و نجات و کمک به موقع دولت و سازمان های مرتبط در رفع موانع و مشکلات سیل زدگان تاکید نمودند.

سفیر محترم کشورمان با اشاره به سابقه همکاری های دو کشور در این زمینه، از توسعه و ارتقاء همکاری ها میان هلال احمر ایران و وزارت وضعیت های اضطراری ارمنستان استقبال نموده و از گسترش مناسبات بین دو کشور در زمینه کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی، ایجاد زیرساخت های مطمئن و برگزاری مانورهای امداد و نجات بین جمعیت هلال احمر و وزارت موقعیت های اضطراری را خواستار شدند.

جناب آقای تسولاکیان نیز در این دیدار مراتب همدردی خود و مردم ارمنستان را با مردم و جان باختگان این حادثه اعلام نموده و آمادگی ارمنستان را برای هر گونه همکاری و مساعدت در این زمینه اعلام نمودند.

شایان ذکر است بعد از وقوع سیل گسترده در شهرها و استان های مختلف کشورمان جناب آقای پاشینیان نخست وزیر محترم ارمنستان ضمن ابراز پیامی بعنوان جناب آقای روحانی مراتب همدردی خود را به مردم و دولت ایران اعلام نموده و آمادگی کشورش را برای هر گونه همکاری و کمک به جمهوری اسلامی ایران اعلام نمودند.