به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

در ملاقات جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان با جناب آقای آرائیک هاروتونیان وزیر محترم علوم و آموزش ارمنستان، همکاریهای دو کشور در عرصه های علمی، پژوهشی و دانشگاهی بویژه در حوزه نانوتکنولوژی مورد بررسی قرار گرفت.

جناب آقای سجادی با اعلام اینکه همکاریهای ایران و ارمنستان در حوزه علمی و دانشگاهی طی سه سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما در برخی از حوزه ها نظیر فناوریهای جدید و نانو تکنولوژی قدم های جدی برداشته نشده است گفتند: جمهوری اسلامی ایران چهارمین کشور در رتبه بندی جهانی نانو تکنولوژی بوده و بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت های عظیمی در این حوزه داشته است که در صورت آمادگی طرف ارمنی می توان در مدارس، دانشگاهها و آزمایشگاهها به انتقال و یا تدریس این فناوری ها اقدام نمود.

سفیر محترم کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت اجرایی نمودن یادداشت تفاهم امضا شده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و وزارت علوم و آموزش ارمنستان و همچنین سند پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک، از آقای هارتونیان رسما دعوت نمود به تهران سفر نموده و زمینه های اجرایی شدن این تفاهم ها را با طرف های ایرانی مورد بررسی قرار دهد.

وزیر محترم علوم و آموزش ارمنستان نیز ضمن استقبال از این سفر زمینه های همکاری های بین ایران و ارمنستان را بسیار متنوع و گسترده دانست و افزود وقوع انقلاب عشق و محبت در آوریل 2018 در این کشور باعث افزایش سرعت کمی و کیفی همکاریها بین دو کشور خواهد شد و مطمئن باشید در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشمگیری در همکاریهای علمی و دانشگاهی خواهیم بود.

جناب آقای هاروتونیان مردم و دولت ایران را دوستان همیشگی و قابل اعتمادی برای مردم و دولت ارمنستان دانست که در سختی ها و ناخوشی ها زیادی به کمک این کشور آمده است و وعده داد طی هماهنگی با سفارت زمان سفر را به تهران اعلام نماید.