به نقل از سایت: www.irna.ir

 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: خلیفه گری ارامنه تبریز، میراث دار بخشی از فرهنگ ملی است.

دستیار رییس جمهوری: خلیفه گری ارامنه تبریز، میراث دار بخشی از فرهنگ ملی است

حجت الاسلام علی یونسی شامگاه چهارشنبه در بازدید از خلیفه گری ارامنه آذربایجان در تبریز افزود: شرایط قابل قبولی از سوی مسوولان استان برای ارامنه فراهم شده و این اقلیت دینی هیچ مشکلی برای زندگی و یا انجام عبادات خود ندارند.

وی گفت: خلیفه گری ارامنه در تبریز از قدمت بالایی برخوردار است و این نشان دهنده تعامل بالای ادیان در ایران است.

حجت الاسلام یونسی اظهارکرد: گزارش استاندار آذربایجان شرقی از وضعیت ارامنه در استان نشان دهنده وضعیت مطلوب انها در تبریز و همکاری و تعامل با آنهاست.

رابط انجمن شورای خلیفه گری آذربایجان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت ارامنه این منطقه ارایه کرد و گفت: اداره مرکزی خلیفه گری آذربایجان در تبریز مستقر است و شعباتی در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی و چالدران دارد.

گاگیق جورجیان افزود: شورای خلیفه گری ارامنه در آذربایجان 770 سال قدمت دارد و از نظر قدمت بیشتر از تهران و اصفهان است و خوشبختانه همکاری خوبی بین این شورا و دولت وجود دارد و این امر موجب وحدت و اتحاد ملت شده است.

آناهیتا هاکوپیان دبیر شورای خلیفه گری نیز در این دیدار مشکلات موقوفات ارامنه در استان های مختلف را مطرح و خواستار رفع این مشکلات از سوی دولت شد.

اسحاق عبدی شو نماینده آشوریان آذربایجان نیز گزارشی از وضعیت این اقلیت مذهبی ارایه و خواستار رفع مشکل رفع تصرف انجمن آشوریان و قبرستان آنها از سوی دولت شد.

حجت الاسلام یونسی در ادامه با حضور در کلیسای سرکیس مقدس تبریز با خانواده شهدای ارامنه دیدار و مقابل یادمان شهدا در این کلیسا ادای احترام کرد.