به نقل از سایت: www.irna.ir

 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های مذهبی با تاکید بر اینکه عده ای متعصب دینی، دین را بدنام می کنند، گفت: نباید به نام دین دست به خشونت و جنایت زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی یونسی» دوشنبه شب در جمع ارامنه تهران و شمال ایران در محل انجمن ارامنه با بیان اینکه عده ای متعصب با اقدامات کورکورانه قصد ترویج دیدگاه های نادرست خود را دارند، افزود: ادیان آسمانی و پیامیران الهی هیچگاه به دنبال خشونت نبودند زیرا ذات پرودگار عالم سرشار از مهر و محبت است.

وی با محکوم کردن اقدام های کورکورانه و تعصبی برخی گروه های به ظاهر مذهبی، ادامه داد: به زور و جبر نمی شود افراد را به سمت و سوی اعتقادهای خشک و متعصب خود کشاند و به بهشت برد.

یونسی در ادامه با تقبیح اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها، گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر با جنایاتی که علیه مردم فلسطین کرده اند، نخستین جانیان اعتقادی هستند که با اقدامات کور و متعصب خود، منطقه را همیشه دچار بحران کرده اند.

وی تاکید کرد: صهیونیست ها با اقدامات خود منجر به پدیدار شدن برخی گروه های تندرو مذهبی در منطقه شده اند.

وی با بیان اینکه تندروی با نام هر دینی علیه مردم قابل قبول نیست، افزود: در حال حاضر منطقه از اقدامات کور برخی مسلمانان تندرو با نام های داعش، القاعده و طالبان دچار آسیب جدی شده است.

وی این چنین موضع گیری ها را به زیان مردم و اعتقاد آنان دانست و گفت: فرقی نمی کند با چه نوع اعتقاد آسمانی اقدام به جنایت و خشونت کرد زیرا در هر حال اینگونه حرکت ها ارتباطی با ذات واقعی دین ندارد و پیامبران خدا با تبلیغ مهر و محبت، مردم را به سوی پروردگار دعوت می کردند.

دستیار ویژه ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دین را نباید بازیچه اهداف دنیوی کنیم، افزود: در تمام دوران بشری همواره عده ای بودند و هستند که برای نیل به امیال خود با نام دین اقدام به جنایت و خشونت می کنند و این عمل نزد هیچ دینی الهی پذیرفته نیست.

یونسی با قدردانی از نوآوری دست اندرکاران ارامنه تهران و شمال ایران در برگزاری ضیافت افطاری، گفت: روزه گرفتن در تمام ادیان الهی وجود دارد و تنها در برگزاری و روش آن تفاوت های وجود دارد.

وی افزود: روزه داری در راه خدا برای آن است که ارتباط بیشتری با خدا داشته باشیم و این مهم به بشر می آموزد که آدمی علاوه بر نزدیک شدن به قرب الهی، به همنوعان خود نیز در ایام روزه داری نزدیک شود تا رضایت باری تعالی را کسب کند.

اسقف اعظم و رهبر مذهبی ارامنه تهران و شمال ایران نیز در این مراسم با محکوم کردن جنایت های صهیونیست ها گفت: نباید با نام دین، بندگان خدا را به قتلگاه کشید؛ متاسفانه این تعصب کورکورانه و تند در تمام ادیان الهی از سوی برخی افراد رادیکال برای رسیدن به اهداف شخصی خود اجرا می شود.

اسقف اعظم سبوه سرکیسیان خاطرنشان کرد: تندروهای دینی علاوه بر اینکه بر چهره دین ضربه می زنند، مردم را نیز دین گریز می کنند.

وی افزود: نباید ادیان الهی را برای رسیدن به امیال شوم خود لکه دارکنیم.