به نقل از سایت: www.hoosk.net

 

عکس مربوط به مرکز اجتماعی و پزشکی منطقه ارمنی نشین "نور گیوغ" قبل از حمله تروریستها

آليک،‌ گروه سياسي - ارمينان سوريه نيز همچون ديگر هموطنان سوري خود از فجايع و عواقب جنگ داخلي سه ساله اين كشور مصون نمانده اند.

از اواخر اسفند سال گذشته تا امروز، مناطق شمالي و شمال غربي سوريه كه عمدتاً مناطق ارمني نشين سوريه محسوب مي شوند، هدف حملات گروه هاي افراطي و تروريستي سلفي مورد حمايت دولت تركيه واقع شده اند.

حملات صورت گرفته بيانگر اين واقعيت اند كه:

الف- در مناطق مورد بحث، حملات صورت گرفته بصورت خاص عليه مناطق ارمني نشين صورت پذيرفته اند. در همين ارتباط مي توان از حوادث و اشغال شهر كسب و آواره نمودن ساكنين عمدتاً ارمني آن توسط اين گروه هاي افراطي و يا بمباران پيوسته محله ارمني نشين نورگيوق شهر حلب را كه در حال حاضر هم ادامه دارد، نام برد.

ب- مسيرحوادث و اتفاقات صورت گرفته از طرف گروه هاي افراطي اين فرضيه را آشكار مي كند كه بركليه عملياتهاي صورت گرفته عليه اين مناطق از سوريه بيشتر بر عليه شهرهاي ارمني نشين به اجرا در آمده و كاملاً ردپاي حكومت تركيه در آن مشهود است. اين موضوع بيانگر اين واقعيت است كه تحركات فوق با هدف از بين بردن نفوذ و ميزان تاثير گذاري جامعه منسجم ارمنيان سوريه بخصوص در مناطق مشترك مرزي دو كشور تركيه و سوريه شكل گرفته اند.

ج- اعمال ناجوانمردانه و وحشيانه افراطيون مخالف دولت سوريه بخصوص در حوادث روزهاي اخير شهر حلب كه بر عليه ارمنيان اين شهر صورت گرفته و هنوز هم در جريان است، تداعي كننده اين موضوع مي باشد كه اعمال اين مبارزين ديگر ريشه در گرايشهاي ايدئولوژيك باورهاي ديني  و يا تغيير حكومت سوريه نداشته و مبدل به تحركات ناجوانمردانه با چاشني بربريت گشته اند كه اين موارد نيز به نوبه خود مي توانند در مباحث جنايت عليه بشريت موضوعيت مطرح شدن پيدا كنند.

با توجه به موارد مطرح شده و حساسيت موضوع:

از كليه مراجع و سازمانهاي بين المللي درخواست مي شود براي جلوگيري از ادامه اين اعمال وحشيانه و توقف كشتارها سريعاً وارد عمل شده و تدابير لازم را بكار گيرند.

همچنين از تمامي قدرتهاي جهاني، بخصوص دولتهاي غربي درخواست مي شود براي جلوگيري از تداوم بحران و فاجعه قريب الوقوع از دوگانگي در نگرش و عمل دست برداشته و كمكهاي اختصاص داده شده به گروه هاي افراطي و تروريستي را متوقف نمايند.

در همين زمينه از دولتهاي صاحب نفوذ غربي درخواست مي شود كه دولت تركيه را تحت فشار گذاشته تا از حمايت هاي خود از گروه هاي تروريستي و افراطي كه باعث و باني كشتار و آوارگي مسلمانان و مسيحيان سوريه اعم از اعراب، ارمنيان، كردها، آشوريها شده اند، دست كشيده و به افراطي گري در سوريه پايان دهند. در غير اين صورت، اين خود تركيه و دولتهاي غربي حامي آن هستند كه بايد مسئوليت اين وحشي گريها، كشتارها و آوارگي مردم و جوامع سوريه را تقبل كرده و در مقابل تاريخ پاسخگو باشند.

عکس مربوط به مرکز اجتماعی و پزشکی منطقه ارمنی نشین "نور گیوغ" بعد از حمله تروریستها

عکس مربوط به تالار ارمنیان "نور گیوغ" قبل از حمله تروریستها

عکس مربوط به تالار ارمنیان "نور گیوغ" بعد از حمله تروریستها

عکس مربوط به کودکستان "نور گیوغ" قبل از حمله تروریستها

عکس مربوط به کودکستان "نور گیوغ" بعد از حمله تروریستها

تشییع پیکر یکی از ارمنی های کشته شده در شهر آلپو در سوریه