به نقل ار سایت: www.yerevan.mfa.ir و www.yerevan.mfa.ir

 

آقای محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 اردیبهشت با خانم هاسمیک بوغوسیان وزیر فرهنگ جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار ابتدا آقای رئیسی انتخاب مجدد خانم بوغوسیان به سمت وزیر فرهنگ جمهوری ارمنستان را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود. وی در ادامه ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان از جانب ایشان انتخاب مجدد مشارالیها را تبریک گفته و از خانم بوغوسیان جهت بازدید از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

سپس آقای رئیسی ضمن معرفی آقای مشکی بعنوان رایزن جدید فرهنگی کشورمان در جمهوری ارمنستان، وی را یکی از مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فردی با تجربه و با سابقه در عرصه فرهنگ معرفی نمود.

خانم بوغوسیان نیز ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب رایزن جدید فرهنگی کشورمان، به ایشان خوشامد گفته و اظهار داشتند: جنابعالی میراث دار همکاریهای گسترده و مشترکی هستید که از گذشته بین دو کشور ارمنستان و ایران وجود داشته و امیدواریم این همکاریها و روابط فرهنگی در دوره ی مدیریت شما از نظر کمی و کیفی رو به گسترش باشد. وزیر فرهنگ ارمنستان همچنین آمادگی وزارت متبوعش را برای هر گونه همکاری با رایزنی فرهنگی اعلام داشته و توسعه روابط فرهنگی را به ویژه در زمینه هایی که تا کنون مغفول مانده خواستار شد.

در ادامه آقای مشکی ضمن سپاس از وقت اختصاص داده شده برای این ملاقات، پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به مناسبت انتصاب مجدد ایشان ابلاغ و از سوی آنان از خانم بوغوسیان جهت سفر به ایران دعوت نمود. آقای مشکی همچنین از سابقه همکاریهای خوب وزیر فرهنگ ارمنستان تشکر و بر اراده ی رایزن جدید فرهنگی بر بسط مناسبات فرهنگی بین دو کشور تأکید نمود.

***

همچنین در تاریخ 22 اردیبهشت آقای محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه دولتی ایروان دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدای این ملاقات آقای رئیسی از پروفسور سیمونیان رئیس دانشگاه دولتی ایروان بخاطر همکاریهای ایشان در گذشته تشکر و بر ادامه همکاریهای متقابل بویژه در حوزه برگزاری سمینارها و محافل علمی و فرهنگی تاکید نمودند. رئیسی ضمن ابراز خشنودی از همکاریهای وسیع دانشگاه با سفارت، خواستار ایجاد تسهیلات در زمینه ی پایان نامه های دکترای دانشجویان ایرانی گردید. در ادامه آقای رئیسی، آقای مشکی را بعنوان رایزن جدید فرهنگی کشورمان در جمهوری ارمنستان معرفی نمود.

سپس آقای سیمونیان از حضور رایزن جدید فرهنگی ابراز خوشحالی نموده و عنوان داشت: دانشگاه دولتی ایروان برای هرگونه مبادله علمی، فرهنگی، دانشگاهی با رایزنی جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می نماید و منتظریم مانند گذشته همکاریهای ما در همه حوزه ها گسترش یابد.

در ادامه این جلسه آقای مشکی رایزن جدید فرهنگی کشورمان ضمن سپاس از آقای سیمونیان به دلیل وقتی که اختصاص دادند، طی سخنانی مشترکات و پیوندهای تاریخی دو کشور را بستری وسیع و آماده برای ترسیم افقها و چشم اندازهای روشن در پیش روی فعالیتهای علمی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری نمود تا با کمک رئیس دانشگاه دولتی دوره ای سرشار از موفقیت و پر ثمر در راه همکاریهای علمی، دانشگاهی و فرهنگی دو کشور بوجود آید. وی در پایان این دیدار اعلام نمود که تمام توان رایزنی فرهنگی را برای همکاری حداکثری با دانشگاه دولتی بکار خواهد گرفت و امیدوار است که با کمک بخشهای مختلف دانشگاه از جمله دانشکده شرق شناسی تبادلات و تعاملات علمی، فرهنگی و آموزشی، فزونی و گسترش یابد.