به نقل از سایت: www.icana.ir

 

مدیر کل کمیته استاندارد سازمان بین المللی کار با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

کلنوپاترا دومبیا هنری مدیر کل استاندارد‌های سازمان بین المللی کار بعد از ظهر امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت) با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

کارن خانلری نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ تبعیضی میان پیروان اقلیت‌های دینی و اکثریت مسلمان در مورد اشتغال به کار وجود ندارد، گفت: پیروان اقلیت‌های دینی از نظر تحصیل و تدریس در دانشگاه و کار در نهادها و سازمان‌های دولتی هیچ مشکلی ندارند.

وی تصریح کرد: در این چارچوب اقلیت‌های دینی از فرصت‌های برابر شغلی با اکثریت مسلمان ایرانی برخوردار هستند.

خانلری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین کار دنیا است، گفت: یکی از مهم‌ترین وجوه بارز این قانون این است که برای کارگران و زحمت‌کشان مقررات حمایتی ویژه‌ای دارد.

در ادامه این دیدار سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه آماری از اشتغال جمع زیادی از اقلیت‌های دینی یهودی در مشاغل مختلف گفت: پیروان اقلیت‌های دینی از لحاظ استخدام و حقوق استخدامی با مشکلی مواجه نیستند.

همچنین آقایان یوناتن بت کلیا و روبرت بیگلریان در این دیدار هر کدام جداگانه در خصوص فرصت‌های شغلی و قانون کار کشور ایران سخنانی ایراد کردند.