به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود با تاکید بر ارتباط میان دو کشور بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک اعلام کرد که ایران آماده هرگونه کمک به منظور استقرار صلح و امنیت در منطقه است.

به گزارش افکارنیوز، وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک خود با همتای ارمنستانی خود ضمن خوشامد گویی به وزیر خارجه ارمنستان گفت: «از اینکه میزبان دوست و همسایه ارمنستانی خود هستیم خوشحالیم. دو کشور دارای روابط مستحکم و دیرینه‌ای هستند که دارای عمق فرهنگی است. ارتباطات میان ارامنه در ایران به عنوان یک اقلیت فعال و محترم و همچنین روابط بین دو کشور براساس احترام متقابل و منافع مشترک است».

وی در ادامه گفت: «مواضع دو کشور در مسائل بین‌المللی نزدیک و مشترک بود و ما از حمایت‌های ارمنستان از کشورمان در حوزه بین‌الملل سپاسگزاریم. در مذاکرات امروز پیرامون روابط دوجانبه، همکاری‌های سیاسی، پارلمانی و اقتصادی صحبت کردیم. راه‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل، انرژی و همکاری‌های بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با وزیر خارجه ارمنستان درباره اوکراین، روسیه و سایر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای صحبت کردیم. موضع مشترک ما این بود که در تمام موارد باید از روش‌های صلح‌آمیز استفاده شود. امیدواریم منطقه منطقه صلح و امنیت برای تمام کشورها باشد. من بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به منظور استقرار صلح و امنیت در منطقه را اعلام می‌کنم».

وی بار دیگر از حضور هیات ارمنستانی در ایران تشکر کرد.