به نقل از سایت: www.imna.ir

 

حمله هزاران نفر از گروه های تروریستی به منطقه راهبردی 45 در ریف شمالی لاذقیه، با دفاع ارتش و نیروهای ملی سوریه ناکام ماند.

 

به گزارش ایمنا، آخرین تحولات سوریه به شرح ذیل است:

تحولات میدانی در ریف شمالی استان لاذقیه

درگیری ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی با گروه های تروریستی در ریف شمالی لاذقیه شدید گزارش شده و با وجود حملات سنگین هزاران تروریست، ارتش و نیروهای مردمی توانستند کنترل نقطه 45 را حفظ کنند. ارتش سوریه علاوه بر این منطقه راهبردی، کنترل کوه و ارتفاعات النسر را نیز در اختیار دارد.

با وجود حمایت توپخانه ای ارتش ترکیه از تروریست ها، ارتش سوریه خسارات زیادی به تروریست وارد کرد و تلاش برای تحت کنترل قرار دادن منطقه نبع المر را ادامه می دهد.

از شهر کسب نیز گزارش شده گروه تروریستی در بعضی از محلات به صورت وحشیانه صلیب های کلیساها را تخریب می کنند.

منطقه راهبردی 45 در شمال روستا «قسطل معاف» قرار دارد. کنترل این روستا در اختیار ارتش سوریه است و با شهر لاذقیه 45 کیلومتر فاصله دارد. این روستا در 70 کیلومتری قرادخه ( زادگاه بشار اسد) قرار دارد.

 

آمادگی مردم ارمنستان برای حمایت از شهروندان ارمنی ساکن ریف لاذقیه

همزمان با سفر هیئت پارلمانی ارمنستان به لاذقیه، این هیئت در جریان وضعیت آوارگان ارمنی مناطق ریف لاذقیه نیز قرار گرفت.

در همین ارتباط، شماری از شهروندان ارمنی با تجمع مقابل مقر سازمان ملل در پایتخت ارمنستان سیاست‌های ترکیه در سوریه به ویژه حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی تکفیری در شهر مرزی کسب در ریف لاذقیه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعلام آمادگی کردند برای حمایت و تامین امنیت شهروندان ارمنی ساکن ریف لاذقیه به ارتش سوریه ملحق می شوند.

اغلب ساکنان شهر کسب ارمنی هستند که همزمان با هجوم تروریست ها از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

ادامه درگیری ارتش سوریه با گروه های تروریستی در کوه های شمالی ریف دمشق

محور بارز درگیری ارتش سوریه با گروه های تروریستی جبهه النصره و جبهه اسلامی در منطقه حلبون در کوه های شمالی ریف دمشق به شمار می آید و ارتش در تلاش است منطقه «حاجز فاخوخ» که حلقه اتصال قلمون به منطقه «وادی بردی» است را تصرف کند.

در همین حال درگیری ارتش سوریه با گروه های تروریستی در شهرک فلیطه و رأس المعره ادامه دارد. این مناطق جزء آخرین پایگاه های تروریست ها در مرزهای لبنان است. ارتش سوریه توانسته بیش از 90 درصد مناطق مرزی با لبنان را از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کند.

 

ادامه درگیری گروه های تروریستی در دیرالزور

منابع خبری از دیرالزور گزارش دادند درگیری شدیدی میان گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در اطراف شهر بصیره در ریف شرقی دیرالزور در جریان است.

درگیری گروه های تروریستی اطراف پل بصیره شدید گزارش شده و دهها نفر از طرفین به هلاکت رسیده اند. جبهه النصره در این درگیری ها ضربات سنگینی را متحمل شدند به طوری که احمد شامان ملقب به ابوهمام از فرماندهان این گروه تروریستی در جریان درگیری ها کشته شد. گزارش شده داعش به کمک بعضی از عشایر منطقه برای حمله گسترده به جبهه النصره آماده می شود.

احمد شامان یکی از فرماندهان گروه تروریستی جببه النصره که در جریان درگیری با داعش، دیگر گروه تروریستی به هلاکت رسید.