به نقل از سایت: www.fa.yerevan.icro.ir

 

براساس هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان مراسم معارفه رایزن فرهنگی در ساعت 11 صبح روز جمعه مورخ 23/12/92 در محل این وزارت خانه و با حضور وزیر اسپیورک خانم هرانوش هاکوپیان، جناب آقای محمد رئیسی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران وآقای مجید مشکی رایزن فرهنگی انجام پذیرفت.

در این ملاقات پس ار تعارفات معمول طرفین، جناب آقای رئیسی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ضمن سپاس وتشکر از اختصاص این وقت، رایزن جدید فرهنگی را به خانم هاکوپیان وزیر اسپیورک معرفی نموده وبا برشمردن سوابق فرهنگی رایزن، ابراز امیدواری نمود که در دوره ی جدید مدیریت رایزنی فرهنگی، روابط فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان تعمیق وگسترش پیدا نماید. پس از آن سرکارخانم هاکوپیان وزیر اسپیورک ضمن خوشامد گویی به حاضران بویژه رایزن جدید فرهنگی، ورود وی را به کشور ارمنستان خیرمقدم گفته و ابراز امیدواری نمود که طول دوران خدمت ایشان در کشور ارمنستان سرشار از موفقیتهای روز افزون باشد. ایشان خطاب به رایزن فرهنگی اعلام نمود که ارمنستان بهترین کشوری است که شما می توانستید دوران خدمت خود را در آن سپری نمایید و امیدوارم که پس از پایان ماموریت با خاطراتی خوش به کشورتان باز گردید.

رایزن فرهنگی نیز در این دیدار طی سخنان کوتاهی ابراز امیدواری نمود که با همکاری تمامی وزارتخانه های فرهنگی مرتبط بتواند گامی موثر و روبه پیش را در روابط فرهنگی دو کشور رقم زند.