به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

«ای تغییر دهنده قلبها و ای متحول کننده روزگاران، حال و احوال ما را به بهترین ها تغییر ده»

نوروز یعنی شکوفایی طبیعت که نشانه زیباطلبی خداوند و یادآور واقعه بزرگ رستاخیز است. نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نخواهد بود، اگر امید و میل به تغییر و تحویل وجود داشته باشد.

بهار که جلوه زیبارویی و جمال زندگانی است، به انسان می آموزد که «ارزش هر انسان به آن چیزی است که آن را خوب بداند» (علی (ع)، نهج البلاغه) بعبارتی می توان گفت زیبایی انسان به رعایت اخلاق است.

فرهنگ نوروز، فرهنگ شاد زیستن، احترام به بزرگان، توجه به اخلاق، پذیرش تنوع، تقویت انسجام اجتماعی و ایجاد همبستگی ملی است. نوروز به عنوان یک میراث تاریخی، نماد انسجام همه اقوام ایرانی از کرد و ترک و لر و بلوچ و ترکمن و همه ادیان ایرانی از زرتشتیان و مسیحیان (ارمنیان، آشوریان ـ کلدانیان) و کلیمیان و مندائیان است.

چه زیبا خواهد بود که در سال جدید دل را صفا دهیم و آن را از کینه ها پاک کنیم. بداخلاقی و نامهربانی را از درون خود و جامعه بزداییم و محبت، دوستی، صلح و آرامش را که پیام همه ادیان آسمانی است، برای مردم و جهانیان به ارمغان آوریم.

نوروز به ما می آموزد که با تغییر در طبیعت، خود را تغییر دهیم و با نو شدن سال، افکار نو و رفتار نو برای آینده اتخاذ کنیم. آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. بنابراین همه باید با امید در پی به زیستی و هم زیستی ملت و کشور باشیم.

فرا رسیدن نوروزِ باستانی که یادآورِ فرهنگ و تمدن ایران زمین است، بر همه ایرانیان تبریک عرض نموده و از خداوند منان برای همگان آرزوی بهروزی و سلامتی توام با موفقیت دارم