به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: دیدگاه ها و اشتراکات همه ادیان الهی از جمله مسلمانان و مسیحیان، به مقابله با موضوع خشونت و افراط ‌گری در جهان تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، علی جنتی اخیراً در دیدار با اعضای شورای جهانی کلیساها و میهمانان خارجی شرکت کننده دور هفتم نشست دینی مرکز گفتگوی ادیان با شورای جهانی کلیساها در وزارت ارشاد، گفت: مسلمانان و مسیحیان با درک مشترک از دیدگاه‌ های یکدیگر و با زندگی مسالمت آمیز معتقدند مقابله و موضع مشترک علیه پدیده خشونت و افراط ‌گری، دنیا را گلستان خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اعضای شورای جهانی کلیساها با هر گونه بی عدالتی در دنیا مخالف بوده و برقراری صلح و عدالت جهانی و ریشه کن شدن تهدید در دنیا را خواستار هستند.

جنتی به نقش و فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: میهمانان شرکت کننده در هفتمین دور گفتگوی ادیان الهی تهدیدها و تحریم های جهانی اعمال شده علیه ایران را محکوم کردند.

هفتمین دور نشست دینی مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها با حضور حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری، آیت الله تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، جمعی از اقلیت ‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از میهمانان خارجی 26 و 27 بهمن ماه جاری به مدت 2 روز در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به دیدار با اعضای جهانی کلیساها اشاره کرد و گفت: نمایندگان و مدیران برای گفتگو با هیئت ‌های مسلمان به ایران آمده و در طول دو روز گذشته ضمن شرکت در هفتمین دور نشست دینی مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها، با جمعی از دانشمندان و نخبگان مسلمان ایرانی نیز گفتگو کرده‌ اند. جنتی در ادامه به سفر این اعضا به شهر مقدس قم هم اشاره کرد و گفت: این جمع با سفر به قم با شماری از مراجع و علما و شخصیت‌ های حوزوی دیدار می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از سفر اعضای شورای جهانی کلیساها به اصفهان خبر داد و افزود: اصفهان فرصتی برای مشاهده زندگی مسالمت آمیز ارمنیان با مسلمانان است و اینکه آنها با واقعیت زندگی این مردم آشنا شوند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد گفتگوی خود با این هیئت توضیح داد: مواضع بسیار خوبی در خصوص مشترکات دو طرف را در میان گذاشتم که ثمربخش بود.

جنتی با بیان اینکه اعضای شورای جهانی کلیساها در قبال هرگونه بی عدالتی موضع خاصی اتخاذ می‌ کنند، اظهار داشت: همچنین این گروه موضوع صلح و عدالت جهانی را نیز دنبال می کنند و در رابطه با فشارها و تحریم هایی که دولت های بزرگ بر ایران تحمیل کرده ‌اند، به طور رسمی بیانیه داده و آن را محکوم کرده ‌اند.