منبع: www.imna.ir

 

شهردار اصفهان در دیدار با رییس کمیسیون رادیو و تلویزیون ارمنستان، رییس رادیوی ملی ارمنستان و مدیران ۷ شبکه تلویزیونی ارمنستان اظهار داشت: رسانه یکی از مباحث مهمی است که باید با آن درست برخورد شود لذا از طریق رسانه می توان به اطلاعات و اشتراکات دو شهر اصفهان و ارمنستان پرداخت تا شرایط ارتباطات گسترده تر بین دو شهر فراهم شود. ارمنستان یکی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان می باشد به طوریکه اصفهان هرساله در مراسم بزرگداشت ارمنستان شرکت کرده و ارتباط تنگاتنگی بین این دو شهر وجود دارد.

دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ۴ اقلیت مذهبی در اصفهان گفت: سالیان درازی است که اقلیت های مذهبی ارامنه، زرتشتیان، یهودیان و مسلمانان با صلح و صفا در شهر اصفهان زندگی می کنند و اقلیت ارامنه در خیابان جلفای اصفهان مستقر می باشند. وحدت بین ادیان مختلف در اصفهان به صورت مسالمت آمیز از ارزش بالایی برخوردار است.

شهردار اصفهان با تاکید بر نقش رسانه در گسترش ارتباطات دو شهر تصریح کرد: رسانه یکی از ابزارهای مهمی است که باید از آن در جهت ایجاد ارتباط دوسویه و معرفی اشتراکات و ارتباطات گسترده تر بین دو شهر استفاده شود.

دکتر سقاییان نژاد ادامه داد: ظرفیت های نهفته ای در اصفهان و ارمنستان وجود دارد که باید به آن ها پرداخته و به دو کشور معرفی شود لذا صدا و سیما به خصوص صدا و سیمای اصفهان می تواند در این زمینه اطلاعات لازم از ظرفیت های اصفهان را در اختیار شما قرار دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی اصفهان در بخش های مختلف عنوان کرد: در اصفهان ۶ هزار اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد که برخی متعلق به قبل از اسلام و بعضي متعلق به دوران بعد از اسلام است که با وجود این آثار تاریخی، اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و توریستی قلمداد می شود.

شهردار اصفهان بیان داشت: اصفهان برای سه دوره تاریخی پایتخت ایران بوده است و تمدن نهفته در اصفهان معرف تمدن ایران زمین می باشد.

دکتر سقاییان نژاد با اشاره به ظرفیت های اصفهان در بخش صنعت گفت: اصفهان مقام اول صنعت کشور را به خود اختصاص داده و انواع صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک در اطراف اصفهان وجود دارد.

وی افزود: در زمینه مباحث علمی اصفهان دارای ۱۸ دانشگاه معتبر علمی است که هرکدام در سطح بین المللی مطرح می باشند به طوریکه دانشگاه های اصفهان، صنعتی، علوم پزشکی و دانشگاه هنر ۴ دانشگاه معتبر بین المللی هستند که ۲۵۰ هزار ظرفیت دانشجو دارند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان پایتخت صنایع دستی دنیا محسوب می شود اذعان داشت: ۶۰۰ صنعت دستی در دنیا دسته بندی شده که ۳۰۰ اثر در ایران و ۲۰۰ صنعت دستی متعلق به اصفهان است بنابراين اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی دنیا محسوب می شود.

دکتر سقاییان نژاد با اشاره به کریدورهای فنی و علمی اصفهان گفت: شهرک علمی تحقیقاتی در اصفهان وجود دارد که ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این شهرک شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: اصفهان از نظر زیبایی های طبیعی دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی است که در کنار شهرهایی همچون فلورانس، پکن و پاریس مطرح می باشد.

شهردار اصفهان از برگزاری اجلاس میراث معنوی در اصفهان خبر داد و تصریح کرد: سال آینده کنفرانس بین المللی میراث معنوی با حضور ۵۵ کشور عضو این فدراسیون برگزار می شود که شهرهای خواهر خوانده نیز در این اجلاس حضور دارند همچنين از شهر ارمنستان نیز دعوت می کنیم در این مراسم حضور داشته باشند.

در ادامه این دیدار رییس کمیسیون رادیو و تلویزیون ارمنستان نیز با تشکر از شهردار اصفهان عنوان کرد: این اولین بازدید ما از اصفهان است و امیدواریم آخرین بازدید نبوده و همچنان این ارتباطات ادامه داشته باشد.

بنیاتیان اظهار داشت: با توجه اینکه اصفهان و ارمنستان خواهر خوانده هستند امید است ارتباط بین دو شهر بیش از پیش گسترش یابد.