منبع: www.isna.ir

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روسای شورای جهانی کلیساها مواضع بسیار خوبی دارند و ما با آن‌ها دارای نقاط اشتراکی هستیم که یکی از آن‌ها مبارزه با بی‌عدالتی در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی در حاشیه دیدار با روسای شورای جهانی کلیساها در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات این جلسه گفت: مدیرانی از آسیا، خاورمیانه، آفریقا و سایر کشورهای جهان برای گفت‌وگو با هیات مسلمان به ایران آمده بودند که در طول یکی دو روز گذشته هم به صورت جمعی با نخبگان و دانشمندان مسلمان ایرانی گفت‌وگو داشته و هم به صورت جداگانه با برخی از شخصیت‌های اسلامی دیدار و ملاقات‌هایی داشتند.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا این هیات مسافرتی به قم داشته باشند و با برخی شخصیت‌های حوزوی دیدار کنند. همچنین این افراد به اصفهان سفر کنند تا بتوانند در این شهر زندگی مسالمت‌آمیز ارامنه در کنار مسلمانان را از نزدیک ملاحظه کنند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: طبق بحث‌ها و صحبت‌هایی که در این روزها با این افراد داشتیم عمدتا مواضع بسیار خوبی دارند و ما با یکدیگر نقاط مشترک زیادی داریم چراکه این‌ها در برابر هرگونه بی‌عدالتی در دنیا موضع می‌گیرند و بحث عدالت جهانی را نیز دنبال می‌کنند.

جنتی در ادامه با اشاره به فشارها و تحریم‌های اقتصادی که قدرت‌های بزرگ بر ایران تحمیل کردند، گفت: این افراد در رابطه با همین موضوع به طور رسمی بیانیه‌ای صادر و این کار را محکوم کردند. همچنین در رابطه با آلودگی محیط زیست نیز تاکید دارند و اعلام موضع می‌کنند. بنابراین اگر ما بر این نقاط مشترک تمرکز کنیم و مسلمانان، مسیحیان و مابقی ادیان الهی در کنار یکدیگر بتوانند با درک مشترک زندگی کنند و با خشونت و افراط‌گری مقابله کنند جهان گلستان خواهد شد و همه انسان‌ها با دیدگاه‌ها و اعتقادات مختلف می‌توانند در سلامتی و صلح با یکدیگر زندگی کنند.

در ادامه،‌ دبیر کل شورای جهانی کلیساها در مورد نشستی که با وزیر ارشاد داشت، خاطرنشان کرد: بسیار مفتخرم که در ایران حضور دارم و با توجه به این که این سفر اولین سفر من به این کشور بوده شاهد حضور پررنگ ارامنه در این کشور هستیم.

وی با بیان این‌که «دولت ایران از حقوق همه مسیحیان دفاع می‌کند» گفت: با توجه به اشتراکی که بین ادیان است در خصوص مسائل مختلف ازجمله همزیستی، محیط زیست و مردم سوریه و به طور کلی فرصت‌هایی که برای اشاعه صلح در جهان توسط پیروان ادیان است، صحبت کردیم.

دبیر کل شوراهای جهانی کلیساها با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس داووس گفت: صحبت‌های رئیس جمهور ایران را در اجلاس داووس شنیدیم و دیدگاه ایشان نسبت به منطقه و جهان را خیلی خوب ارزیابی کردیم. ایران حرف‌های خوبی در خصوص ایجاد صلح در جهان دارد.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: ما تحریم‌هایی که خیلی غیرمنطقی علیه ایران صادر می‌شوند را محکوم می‌کنیم.