سه شنبه مورخه 10 اردبیهشت 1392، با برنامه ریزی و همراهی شهردار منطقه 5 اصفهان جناب مهندس عصارزادگان، گروهی از بانوان شاغل در شهرداری منطقه 5 اصفهان به مناسبت روز زن از کلیسای وانک بازدید به عمل آوردند.

گروه بانوان در ابتدا از کلیسای هُوسِپ آرِماتاتسی بازدید کردند و پیرو آن در سالن اجتماعات کلیسای وانک با پیشوای مذهبی ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگِن چاریان دیدار کردند. در این دیدار رییس شورای مجمع نمایندگان ارامنه آقای واروژ میناسیان، رییس شورای خلیفه گری آقای نوئل میناسیان، رییس هیئت مذهبی آقای آرشالویس خداوردیان، خانم سدیک آیوازیان عضو گروه ریاست مجمع نمایندگان و خانم کارولین دیلانچیان عضو شورای خلیفه گری نیز حضور داشتند.

در ابتدای دیدار عالیجناب اسقف بابگِن چاریان از بازدید بخصوصِ جناب شهردار آقای مهندس عصارزادگان ابراز خرسندی و تشکر نمودند و اطلاعات جامعی در زمینه ی فعالیت ها و وظایف خلیفه گری ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران در اختیار گروه بازدیدکننده قرار دادند. عالیجناب اسقف با معرفی مسئولین خلیفه گری حاضر در این دیدار، خاطرنشان کردند که کلیسای ارامنه توجه خاص و مهمی به حضور زنان ارمنی در حیطه ی فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و غیره و همچنین عضویت در هیئت های مسئول دارد، و از این که بانوان در زمینه ی فهالیت های خود علاوه بر انجام وظایف خانگی بخصوص در زمینه ی تعلیم و تریت فرزندان، مسئولیت های خود را به درستی و بدون کاستی انجام می دهند ابراز خوشنودی نمودند. عالیجناب اسقف بابگِن چاریان روز زن را به میهمانان گرانقدر و تمامی زنان ایران زمین تبریک گفتند و برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت در کارها کردند.

شهردار محترم منطقه 5 اصفهان با بیان خوشحالی از استقبال صمیمانه، گفتند: «روز زن از جهت مرتبط بودن با مهمترین شخصیت زن در دین اسلام حضرت زهرا (س)، برای ایرانیان از جایگاه والایی برخوردار است. به همین منظور و برای تکریم و تقدیر از بانوان شاغل در شهرداری منطقه 5 اصفهان، تصمیم گرفته شد این روز را با حضور در مکانی مقدس و شایسته برای آنان خاطره انگیز نماییم». جناب شهردار در ادامه ی سخنان خود با این موضوع نیز اشاره کردند که ارامنه ی اصفهان از دیرباز در کنار جامه ی مسلمان ایران با آرامش و تعاملی در خور ستایش زندگی میکنند و این امر میتواند به عنوان الگو و نمونه ی بارزی برای گسترش فعالیت ها ثمربخش همکاران گردد.

آقای نوئل میناسیان، رییس شورای خلیفه گری نیز با تبریک روز زن به همه ی زنان شاغل در شهرداری منطقه 5، از فعالیت ها و انجام مسئولیت های بانوان شهرداری تقدیر و تمجید به عمل آورد.

در پایان دیدار، در حین پذیرایی، عالیجناب اسقف بابگِن چاریان به مناسبت روز زن شاخه های گل تقدیم میهمانان گرامی کردند. گروه بانوان بعد از دیدار، از موزه ی «خاچاطور گِساراتسی» کلیسای وانک بازدید به عمل آوردند.